استاندارمرکزی :

وعده های غیرواقعی از ابعاد تفکر پوپولیسم و درمقابل تفکر عقلانی است

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۲:۲۲
کد خبر: ۵۵۰۷۹۵
وعده های غیرواقعی از ابعاد تفکر پوپولیسم و درمقابل تفکر عقلانی است
زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: وعده های غیرواقعی انتخاباتی یکی از ابعاد تفکر پوپولیسم و درمقابل تفکر عقلانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛زمانی قمی استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز افراطی گری آن هم به نام دین و همچنین پوپولیسم از مشکلات جامعه بشری است، اظهار کرد: وعده های غیرواقعی یکی از ابعاد تفکر پوپولیسم و درمقابل تفکر عقلانی است.

وی  بیان کرد: سیاستهای دولت تدبیر و امید بدور از عوام فریبی، افراطی گری و پوپولیسم است و بر دیدگاه این دولت عقلانیت و اعتدال حاکم است و برخورد صادقانه با مردم از افتخارات دولت یازدهم است.

استاندار مرکزی گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر موضع رسمی دولت بود که همه دیدگاه های موافق و مخالف دولت از عملکردهیات های اجرایی رضایت داشتند.

زمانی قمی با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات قانون فصل الخطاب است ، گفت:  رعایت حقوق مردم اصلی اساسی و عین دین است و مسئولان باید به این مهم توجه نمایند چرا که باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

حسن بیگی  رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز گفت: یکهزار و 69 شعبه اخذ رای در این استان برای دریافت آرای مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

 حسن بیگی افزود: 700 شعبه ثابت و 369 شعب سیار برای فرآیند اخذ آرای مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی فعال خواهد بود.

وی گفت: بیشترین شعب اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اراک با 297 شعبه است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: ستاد انتخابات استان مرکزی از 14 دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش دارد انتخاباتی قانونمند، سالم وهمراه با آرامش و امنیت کامل را در استان برگزار نماید.

حسن بیگی افزود: یک میلیون و 210 تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی تحویل فرمانداری های استان شده است.

وی بیان کرد: دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در 49 شعبه شهر خمین و 69 شعبه شهر ساوه  به صورت الکترونیکی برگزار می شود و از هفته آینده آموزش های لازم و تمرین های عملی به منظور استفاده از تجهیزات الکترونیکی در این 2 شهر برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی توضیح داد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی 23 حوزه فعالیت دارند و 25 هزار نفر شامل نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، عوامل اجرایی، عوامل نظارت بازرسی و هیات اجرایی با ستاد انتخابات استان مرکزی همکاری دارند.

حسن بیگی با تاکید بر همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای رای گیری گفت: با توجه به اینکه ممکن است برخی افراد کارت ملی نداشته باشند همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی الزامی است و ادارات ثبت احوال نیز در 29 اردیبهشت ماه فعال هستند و افراد فاقد کارت ملی می توانند کد ملی خود را دریافت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطر نشان کرد: صاینت از آرای مردم به عنوان امانتداران صدیق وظیفه تک تک برگزار کنندگان انتخابات است و تمام تلاش در این راستا به کار گرفته شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز گفت:اساس کار عوامل اجرایی و ستاد انتخابات استان بر مبنای صداقت،  بی طرفی، همکاری و اجرای دقیق قانون است.

 تقوی  تاکید کرد: لازم است آموزش لازم به نماینده فرمانداران حاضر در شعب اخذ رای و عوامل اجرایی با جدیت دنبال شود تا مشکلی در روز رای گیری وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: نیاز است که ستاد انتخابات استان نشستی به منظور تبیین چارچوب ها و قوانین تبلیغاتی با مسئولان ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد و الزامات و محورهای تبلیغات را یادآوری و تشریح کند تا برخی تبلیغات خارج از قانون حذف شود.

 وی همچنین بر  عدم استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی برای حمایت از کاندیداها تاکید کرد.

گفتنی است دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز