دری نجف آبادی:

موضوع شهادت مرزبانان ایرانی از سوی دولت پاکستان پیگیری شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۶:۱۹
کد خبر: ۵۵۰۸۰۲
موضوع شهادت مرزبانان ایرانی از سوی دولت پاکستان پیگیری شود
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حسن همجواری ایجاب می کند که موضوع شهادت مرزبانان ایرانی از سوی دولت پاکستان به طور جدی پیگیری و با عوامل این واقعه برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، با اشاره به واقعه شهادت ده تن از مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان خاطرنشان ساخت: دولت پاکستان باید حسن همجواری را با کشور ایران رعایت کند نه اینکه عده ای از داخل مرکز این کشور، مرزبانان ما را مورد هدف قرار دهند و حال که این اتفاق ناگوار رخ داده، مسئولان این کشور وظیفه دارند با عاملان این جنایت به شدت برخورد کنند.

وی افزود: اگر خواهان رابطه مطلوب همسایگی مابین دو کشور هستیم، باید در رابطه با اینگونه مسائل با جدیت پیشگیری صورت گیرد و کشورهای همجوار در مرزهای مشترک خود با همسایگان احساس تعهد و مسئولیت داشته باشند به خصوص کشورهایی چون پاکستان و ایران که علاوه بر مرز مشترک دارای ملت مسلمان و برادر هستند و باید نسبت به سرنوشت مردم یکدیگر حساس و متعهد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اینگونه اتفاقات ضرورت هوشیاری بیش از پیش آحاد جامعه ما را نمایان می سازد و با وجود آن که ایران امن ترین کشور منطقه است اما باید همواره در راستای حفظ و ارتقای این امنیت کوشا و هوشیار باشیم.

دری نجف آبادی تصریح کرد: با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای پیش رو گفت: در این انتخابات همچون دیگر انتخابات، مردم تعیین کننده سرنوشت خود هستند بنابراین باید با آگاهی کامل پای صندوق های رای حاضر شوند و مهمترین مولفه ای که برای کاندیدای انتخابی خود مدنظر قرار می دهند تعهد و مسئولیت پذیری باشد.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر از کاندیداهای انتخابات نیز انتظار می رود در فرایند تبلیغات خود از دایره اخلاق خارج نشوند و از بیان وعده های غیرعملی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مردم ما همچون چهار دهه گذشته، با حضور پرشور و حماسی خود در این انتخابات نیز نشان خواهند داد که به آرمان های امام راحل و شهدا و رهبر انقلاب پایبند و وفادار هستند و هرگز حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه را کنار نمی گذارند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: این حضور پرشور و گسترده پاسخ قاطعی به منافقان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود تا بدانند که مردم همواره از نظام و انقلاب صیانت کرده و توطئه های آنها را بی اثر می کنند.

امام جمعه اراک در سخنان خود همچنین به فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، هفته کار و کارگر و هفته معلم نیز اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز