استاندار البرز تشریح کرد :

رشد۵۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۱:۵۵:۱۲
کد خبر: ۵۵۱۳۵۹
رشد۵۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در دولت تدبیر و امید
استاندار البرز با اشاره به دستاوردهای ویژه دولت تدبیر و امید در البرزجذب سرمایه گذاری از 10 کشور خارجی و رشد 50 درصدی سرمایه گذاری صنعتی را از جمله این دستاوردها عنوان کرد.

سیدحمید طهائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،  افزود: امروز شاهد سرمایه گذاری 17 شرکت خارجی در استان البرز از 10 کشور خارجی هستیم که مستندات آن نیز موجود است که باید آنها را به مردم گزارش داد.

وی با اشاره به 2 بار سفر پربرکت رئیس جمهوری به استان، گفت:‌ در این سفرها اعتبارات خوبی نیز به تصویب رسیده و البرز را در مسیر رشد و توسعه قرار داده است.

وی ادامه داد: اگرچه این دستاوردها و بیان عملکرد دولت، وقت بسیاری برای بیان می خواهد، ولی مستندات آن برای اعلام به مردم موجود است و رسانه ها می توانند دراین زمینه گزارش هایی تهیه کنند.

استاندار البرز گفت: گامهای بلندی در زمینه توسعه اجتماعی و فرهنگی برداشته شده و اقداماتی در زمینه اشتغال، سرمایه گذاری، توسعه علم و فناوری، توسعه واحدهای دانش محور، فناورهای نوین صورت گرفته که همه این موارد کشور و البرز را در مسیر توسعه قرار داده است.

طهائی افزود: دستاوردهایی که دولت پس از برجام داشت و پس از سال ها حصر اقتصادی، فشار و تنگناهای اقتصادی به واحدهای تولیدی که در یک شرایط بحرانی بودند، شواهد حکایت از خروج از رکود اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم فروش نفت، درآمدهای کم و نخریدن کالاها و محصولات ایران اسلامی، شرایط به گونه ای پیش می رفت که اگر برجام امضا نشده بود، نمی توانستیم نفت صادر کنیم و کالاها کوپنی می شد.

استاندار البرز گفت: مشکلاتی که در حوزه اقتصادی داشتیم با تدبیر دولت، راهنمایی مدبرانه مقام معظم رهبری، حضور پرشور مردم در صحنه و وحدت درجامعه مرتفع شد.

وی افزود: خواسته مردم در بحث انرژی هسته ای به عنوان حق مسلم محقق شد و قطعنامه هایی که حذف شد سبب شد که امروز به عنوان یک قدرت هسته ای مطرح شویم و گشایش های بسیاری را پس از آن در حوزه اقتصاد شاهد باشیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: چندی پیش هم در این استان یک واحد رادیو دارو با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد که با نگرشی منطقی و علمی می توان بیشتر این موفقیت ها را از دستاوردهای برجام دانست.

وی ادامه داد:‌ بر همین مبنا بود که دستگاه های پیچیده هسته ای راه اندازی شد و در کشور درحوزه درمان و داروی بیماری های سخت و صعب العلاج به خودکفایی رسیدیم.

استاندار البرز اضافه کرد: استان ما به عنوان یکی از استان های موفق ملی در حوزه صنعت با رشد 35درصدی در تعداد طرح های صنعتی درحال اجرا، 80 درصد در تعداد پروانه های بهره برداری شده، رشد 50 درصد درسرمایه گذاری صنعتی که محقق شده، بوده است.

وی یادآورشد: یکی از توفیقات البرزاین است که 50 درصد از این واحدهای مجوز گرفته شده محقق شده و در بحث اشتغال با رشد 149 درصدی همراه بوده ایم به طوری که امروز شاهد آن هستیم که البرز از رتبه 10 به رتبه 9 در تعداد واحدهای صنعتی رسیده است.

طهائی اظهار کرد: در سرمایه گذاری داخلی رتبه 7 و در سرمایه گذاری خارجی رتبه 2 کشور را در جذب و عملیاتی شدن سرمایه گذاری داشته ایم، از رشد 30 برابری در تعداد جواز صادراتی نیز برخوردار شده ایم.

وی ادامه داد: پس از برجام صدور جواز تاسیس برای جذب 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی، تحقق 5 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت در کشور صورت گرفته که 11میلیارد و 400 میلیون دلار بوده و سهم البرز 524 میلیون دلار و ایجاد هزار و 944 فرصت شغلی بود که همه اینها از دستاوردهای دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یکی از جلسات فعال در البرز بوده و تا کنون 33 جلسه داشتیم، تسهیلاتی که از این طریق ارائه شده، 6هزار و 710 میلیارد ریال به واحدهای راکد و نیمه فعال برای ایجاد14 هزار فرصت شغلی بوده است.

طهائی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع نیز 119 جلسه تشکیل داده وهزار و 205 پرونده مشکل دار دراین کارگروه مطرح شده که 65 درصد مصوبات آن یعنی در حدود یک هزار و 720مصوبه اجرایی شده است.

وی گفت: گمرک ما تقریبا راکد بوده، امروز فعال شده و رتبه چهار کشور در شاخص صدور معافیت های گمرکی، ماشین های صنعتی را داریم. 2 واحد بزرگ ملی شامل شرکت زرنام و فروکتور ناب راه اندازی شده که از لحاظ تولید فروکتور در کشور قطب تولید هستیم. دراین دو واحد 13هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی با دو هزار و 400 فرصت شغلی را داریم.

استاندار البرز ادامه داد: شهرک صنعتی 2 اشتهارد کلنگ زده شده و با توسعه شهرک صنعتی نظرآباد، خدمات رسانی به واحدهای تولیدی از لحاظ گاز، آب و برق هرچه بیشتر در تلاش برای شتاب چرخه اقتصادی این استان هستیم.

وی در ادامه به دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی پرداخت و گفت: البرز بی نصیب از دستاوردهای این بخش نبوده، بخصوص با فضای تحقیقاتی آن از جمله مجموعه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی می توان اشاره کرد.

وی افزود: با وجود کوچک بودن البرز رتبه های اول کشوری را در حوزه کشاورزی داریم که نمونه بارز آن گندمکار نمونه ملی با 12 هزار تن محصول در هکتار بوده و رتبه دوم در تولید تخم مرغ هستیم. تولید کننده نهال و قارچ هستیم و در کلزا و پنبه نیز رتبه دوم کشوری را داریم.

طهائی یادآورشد: همچنین در تولید شیر، حوزه دانش بنیان هم اقدمات خوبی انجام شده و رتبه سوم کشوری را در بخش دانش بنیان پس از تهران و خراسان رضوی داریم.

نظر شما