شاهکاری دیگر از آقای خاص سنگنوردی؛

علیپور دیوار بلند چین و رکورد جهان را باهم فروریخت

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۳:۴۶:۲۲
کد خبر: ۵۵۱۴۶۶
علیپور دیوار بلند چین و رکورد جهان را باهم فروریخت
رضا علیپور اعجوبه سنگنوردی جهان توانست ضمن قهرمانی در جام جهانی 2017 چین رکورد این رشته را با 5 ثانیه و 48صدم ثانیه به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مسابقات جام جهانی سنگنوردی سرعت با حضور سنگنوردانی از سراسر جهان در نانجینگ چین درحال پیگیری است که در مسابقات این رشته رضا علیپور قهرمان سنگنوردی ایران موفق شد با ثبت رکورد ۵ ثانیه و 48صدم ثانیه عنوان قهرمانی مسابقات سنگنوردی جام جهانی را ازآن خود کند و رکورد این ماده را نیز ارتقا بخشد.

در این رقابت‌ها علیپور به عنوان سریع‌ ترین مرد جام جهانی نانجینگ چین در تمامی مراحل رکورد کم‌تر از ۶ ثانیه را ثبت کرد.

 وی در نیمه نهایی رکورد ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه را ثبت کرد و توانست رکورد دنیا را که متعلق به «دانیل بودیرف» با زمان ۵ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه بود ۱۰ صدم ثانیه جابه‌ جا کند.

یوزپلنگ ایرانی در فینال این رقابت ها هم بازمان ۵ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه بر ورزشکار روس "شیکاو الکساندر" غلبه کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

همچنین در سومین مرحله از رقابتهای جام‌ جهانی در ماده بولدرینگ در مرحله مقدماتی در بخش مردان که ۸۳ ورزشکار حضور داشتند علی برات‌ زاده در رده ۲۹، امیر نوری در رده ۵۹، محمد امین یزدی‌ زاده در رده ۷۸، صدرا ترکمن در رده ۷۹ و سعید صفری در رده ۸۰ قرار گرفتند.

سنگنوردی2

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز