با حضور مسئولان استانی و شهرستان؛

نمایندگی سازمان مردم نهاد کنگره شصت در نیشابور افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۹:۱۶
کد خبر: ۵۵۱۵۱۳
با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و معاون استاندار و فرماندار نیشابور، نمایندگی سازمان مردم نهاد کنگره شصت در شهرستان، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،  سید کمال الدین حسینی در این مراسم  با اشاره به اقدامات ارزشمند کنگره شصت در راستای کمک به معتادان گفت: دو گروه هستند که این حرکت بزرگ را خوب متوجه میشوند: گروه اول , کسانی که مصرف کننده مواد مخدر بودند و بیماری اعتیاد داشتند. گروه دوم , کسانی که در این رشته و دیگر رشته های مربوط هستند و آن رشته را خوب فهمیده باشند.

وی افزود: در زندگی اجتماعی سه عرصه وجود دارد : 1) دولتی 2) خصوصی 3) اجتماعی  و اشتباهی که در خیلی جوامع دیده می شود دخالت دولت در دو عرصه دیگر است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری اقدامات به مردم اظهار داشت: بر اساس فرموده معظ له هرجا کار را به مردم سپردیم کار بهتر انجام شد.

حسینی با بیان این که نگاه دولت یازدهم هم همین گونه بوده است؛ تصریح کرد: بر این اعتقاد بایستی کار مردمی را به خود مردم بسپاریم و در این راستا در سطح استان اتفاقات ارزشمندی رخ داده است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: یکی از این موارد گسترش تشکلات مردم نهاد می باشد از جمله نمونه بارز آن جمعیت احیای انسانی کنگره شصت ,که بسیار موفق عمل نموده و شاهد آمار خوبی هم در شهر مشهد از درمان شدگان هستیم و چه تعداد که در نوبت برای ورود به پروسه درمانی هستند .

وی گفت: معتادان به سه گروه: در معرض اعتیاد مانند جوانان و نوجوانان، معتادان شاغل در چرخه زندگی اجتماعی و کارتن خوابها و افرادی که از چرخه زندگی عادی خارج شده اند؛ تقسیم بندی می شوند.

حسینی با اشاره به طراحی سه راهکار متفاوت برای برخورد با این گرو ها، افزود: برای گروه اول رویکرد پیشگیرانه، گروه دوم حمایت گرانه و برای گروه سوم رویکرد یاورانه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر این که باید هویت سازی کنیم، اظهار داشت: با بگیر و ببند کار درست نمیشود و در فضاهایی که به مردم احترام گذاشته شده است فضای سالمتری را شاهد هستیم.

وی ضمن تجلیل از سمن های موفق، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به رویکرد فرهنگ سازی و تنوع در سطح تشکل ها که از سیاست های دولت یازدهم می باشد شاهد بوجود آمدن مجموعه هایی مردمی و موفقی مانند تشکلی که کار مجازات جایگزین حبس را انجام می دهند؛ هستیم.

حسینی در پایان گفت: ترویج اندیشه های مثبت برای زمینه سازی زندگی خوب در کشورمان یک ضرورت است چرا که همه ما به دنبال منافع ملی کشورمان هستیم اما روش ها متفاوت است. اگر کارها بر اساس مطالعه و اطلاعات دقیق و صحیح باشد , قطعا تصمیم های خوبی اتخاذ خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز