رییس دادگستری شهرستان دلفان:

در عرصه انتخابات همه باید مطیع قانون باشیم

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۶:۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۵۱۶۰۲
در عرصه انتخابات همه باید مطیع قانون باشیم
رییس دادگستری شهرستان دلفان گفت : در عرصه انتخابات همه باید مطیع قانون باشیم
رییس دادگستری شهرستان دلفان گفت: دادگستری لرستان در برخورد با متخلفان اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد قاطع و بازدارنده‌ای را داشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، علی صفر بیرانوند رییس دادگستری و رییس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دلفان در فرمانداری این شهرستان بیان داشت: تمامی ادارات موظفند در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، اقدامات لازم را بعمل آورده و دادگستری لرستان نیز در خصوص حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با متصرفین برخورد قاطع و بازدارنده‌ای را داشته است.
وی سپس تاکید کرد: برخورد با تخریب کنندگان منابع طبیعی، زمین‌خواران و کوه‌خوارن و تمامی سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی و اراضی ملی بایستی بدون هیچ‌گونه اغماضی از طرف دستگاه قضایی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند تا هم حقوق عمومی حفظ شود و هم قدرت تکرار اینگونه جرایم کاهش یابد، همچنین رسانه‌ها موظفند که بر اساس رسالت آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی، مصادیق جرایم در این حوزه را به آگاهی مردم برسانند زیرا مردم بهترین مدافعان از حقوق اجتماعی خودشان هستند. 
صفربیرانوند اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل این جلسات، پیشگیری از تخریب اراضی ملی، جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز و تصرف اراضی ملی است بنابراین رسیدگی به پرونده‌های مهم در این حوزه می‌تواند روند رسیدگی‌ها را تسریع نماید، خروجی اینچنین جلساتی هماهنگی بین دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در این خصوص است.
رییس دادگستری دلفان در ادامه افزود: همواره دادگستری آمادگی کامل جهت برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان را طبق قوانین داشته و در این راستا شعبات ویژه‌ای جهت رسیدگی به اینگونه موارد تشکیل گردیده است و خوشبختانه نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی همکاری خیلی خوبی با دستگاه قضایی داشته و دارند و می‌طلبد سایر ادارات متولی این امر مانند منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست نیز همکاری بیشتری را مبذول دارند تا از سایر تبعات اینگونه جرایم جلوگیری شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان حقوقی ادارات متولی امر نسبت به جمع‌آوری دلایل کامل و ادله اثبات دعوا تلاش نمایند تا رسیدگی به پرونده‌ها بدون نقص صورت پذیرد.
خبر: علی سبزواری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز