یونسی در جمع بازرسان و سربازرسان انتخابات، عنوان کرد:

اختصاص ۸۶۳۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در مازندران

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۱:۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۵۱۸۸۲
اختصاص ۸۶۳۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در مازندران
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: 8639 شعبه اخذ رای برای اخذ آرای مردم استان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمع بازرسان و سربازرسان انتخابات، با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه امسال، یاد آور شد: انتخابات فرایندی قانونی و دموکراتیک است که چرخش نخبگان و گردش قدرت در آن تجلی پیدا می کند و مردم با آرا خود مطالبات و دیدگاه های خود را بیان می دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان، با اشاره به این که انتخابات، بهار سیاسی جامعه است و اجتماع و سرمایه اجتماعی در راس قدرت جامعه برای جابجایی قدرت قرار می گیرد، تصریح نمود: امروز قدرت بر پایه سرمایه اجتماعی تعیین می شود و سرمایه اجتماعی، امروزه در واقع عظیم ترین سرمایه جوامع به شمار می رود.

وی، افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مبتنی بر اراده مردم و تنها انقلاب فرهنگی دنیاست که 56 درصد شعارهای مردم در آن فرهنگی بوده است.

معاون استاندار  با اعلام این که 18297 نفر داوطلب شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند، ابراز داشت: از این تعداد تاکنون 655 نفر انصراف دادند، 1022 نفر رد صلاحیت و 16597 نفر تایید صلاحیت شدند.

 رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: با توجه به این که هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان در حال بررسی شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده می باشد، در روزهای آتی به آمار تعداد افراد رد یا تایید صلاحیت شده داوطلب شرکت در انتخابات شوراها اضافه خواهد شد.

وی با اعلام این که 8639 شعبه اخذ رای برای اخذ آرای مردم استان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 4224 شعبه به اخذ آرای مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و 4415 شعبه به اخذ آرای مردم در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص دارد.

معاون استاندار رعایت مر قانون در برگزاری انتخابات را وظیفه اصلی بازرسان و سربازرسان دانست و یاد آور شد: نظارت بر حسن اجرای انتخابات، نظارت دقیق بر روند اخذ رای، توجه و مراقبت از محیط داخل و خارج شعبه، گزارش تخلفات احتمالی، تذکر به موقع به تخلف احتمالی و پیگیری برای رفع آن، حضور تمام وقت در شعبه و ... از جمله مصادیق وظایف بازرسان انتخابات است.

یونسی امانت داری حق مردم را بالاترین افتخار توصیف کرد و گفت: نظارت برای رعایت حق الناس در انتخابات، فرصتی بزرگ برای خدمت گزاری به مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز