فرماندار شهرستان خمین :

جوانان درانتخابات ؛ بلوغ و رشد سیاسی و فکری خود را به نمایش بگذارند

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۲:۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۵۱۹۵۷
جوانان درانتخابات ؛ بلوغ و رشد سیاسی و فکری خود را به نمایش بگذارند
فرماندار شهرستان خمین در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اظهار داشت : انتخابات فصل مهمی در حوزه راهبردی و کلان کشور است و جوانان به عنوان قشر مهمی از جمعیت مولد و فعال کشور باید با حضور پرشور در پای صندوق های رای، بلوغ و رشد سیاسی و فکری خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خمین در سال 96 به ریاست سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین و با حضور طهرانی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و اعضای ستاد و دستور کار برنامه ریزی جهت برگزاری هفته جوان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

در این جلسه فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت : جهان نگاه ویژه ای به انتخابات ایران دارد و می طلبد که اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان با حضور معنادار در پای صندوق های رای پیام خود را از اقتدار و سربلندی کشور ارسال کنند . وی در ادامه افزود : حضور و مشارکت گسترده مردم به ویژه قشر جوان در انتخابات پشتوانه بزرگ و سرمایه ای ارزشمند در راستای تامین مصالح ملی کشور در سطوح ملی و بین المللی است.

سید مهدی ساداتی گفت: در هر دوره از انتخابات جوانان این شهرستان حضوری پرشور و نشاط داشتند و انتظار می رود در انتخابات 29 اردیبهشت ماه نیز در خلق حماسه بزرگ مردمی نقش پررنگی ایفا کنند.

فرماندار شهرستان خمین ادامه داد: دشمن برنامه های زیادی دارد تا جوانان ایران اسلامی را از اهداف انقلاب دور کند و یکی از آن ها این است که با دلسرد کردن جوانان انگیزه حضور در انتخابات را از این قشر بگیرد.

سید مهدی ساداتی افزود: برنامه دیگر دشمن برای جوانان این است که آنان را از اصالت و فرهنگ ناب محمدی دور کند و برای مقابله با این توطئه هاباید مشارکت و تعامل همه دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ اسلامی به کار گرفته شود.

فرماندار خمین گفت: همانگونه که در جبهه نظامی از امکانات و توان دفاعی استفاده می شود در جبهه فرهنگی هم باید با تمام امکانات به دفاع و دفع فرهنگ دشمن پرداخت.

وی افزود: برای مقابله و مبارزه با تهاجم فرهنگی راه های متعددی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وجود دارد که هر کدام دارای اهمیت خاص خود است.

وی ادامه داد: بیکاری معضلی است که به آسیب های اجتماعی در جامعه دامن می زند که این مشکل با بیان آمارهای صحیح مسئولان و جذب اعتبارات تخصیصی با همدلی و انسجام قابل حل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از همه امکانات موجود و توانایی سازمان های مردم نهاد به منظور پاسخ به مطالبات جوانان در این راستا بهره گرفته می شود.

فرماندار خمین گفت: یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی برگزاری برنامه های هدفمند در راستای غنی کردن اوقات فراغت جوانان در زمینه های فرهنگی، ورزشی، مذهبی به ویژه در مساجد است.

وی تاکید کرد: با استفاده از توانمندی های جوانان به ویژه نخبگان و تحصیلکرده ها و اجرای برنامه های تحول آفرین می توان از نقش آفرینی این قشر در صحنه های مختلف استفاده کرد.

سید مهدی ساداتی خاطرنشان کرد: خمین دارای هفت هزار دانشجوی درحال تحصیل در 50 رشته است که باید ظرفیت بهره مندی از توانمندی های آنان با شیوه های هدفمند مهیا باشد.

در ادامه سرپرست اداره ورزش و جوانان خمین نیز شعار هفته جوان امسال را'جوان و مشارکت' اعلام کرد و گفت: هدف از انتخاب این شعار این است که جوانان در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فعال باشند.

وی بیان کرد: هفته جوان، فرصتی مناسب برای شنیدن و پاسخ دادن مناسب به برخی از دغدغه‌ها و مطالبات جوانان است که باید از آن بهره کافی را برد.

وی بیان کرد: این اداره به منظور گرامیداشت هفته جوان برنامه های متنوعی را در دستور کار دارد و اجرایی شدن این برنامه ها منوط به همکاری و تعامل اعضای ستاد سازماندهی جوانان شهرستان است.

انصاری افزود: بخشی از برنامه های ستاد امور جوانان باید بومی سازی و متناسب با شهرستان برگزار شود.

وی ادامه داد: به منظور کاهش آسیب های مرتبط با نسل جوان باید برنامه هایی تاثیرگزار و مدون در سطح شهرستان اجرایی شود. 

 

نظر شما