مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی :

تهیه طرح جامع شهر اراک با وسعت ۷۰۰ هکتار تدوین می‌شود

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۲:۴۲:۴۱
کد خبر: ۵۵۱۹۸۷
تهیه طرح جامع شهر اراک با وسعت ۷۰۰ هکتار تدوین می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تهیه طرح جامع شهر اراک با حدود ۷۵ درصد پیشرفت درحال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ مجید شارقی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تهیه طرح جامع شهری اراک اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهم، راهبردی و مستمر حوزه شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی تهیه و بازنگری در طرح‌های جامع شهرهای استان مرکزی است.

وی افزود: در این رابطه پس از ادغام شهرهای اراک، سنجان و کرهرود باتوجه به لزوم بازنگری و تلفیق طرح‌های جامع و هادی مربوط، تهیه طرح جامع شهر اراک با جمعیتی بالغ بر 600هزار نفر برای محدوده‌ای به وسعت 700 هکتار در دستور کار قرار گرفته و تاکنون با بیش از 75 درصد پیشرفت در حال بررسی در مراجع قانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به سایر اقدامات حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل گفت: با توجه به قدمت شهر نراق و بافت تاریخی زیبای آن و به منظور حفظ ارزش‌های این بافت، طرح ویژه این شهر تهیه و در سال 95 نهایی شده که به زودی جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: باگذشت حدود 10 سال از تصویب طرح جامع قبلی شهر محلات می‌گذرد که طرح تجدیدنظر در طرح جامع این شهر با اعتباری معادل 1450 میلیون ریال در سال گذشته آغاز شده و با پیشرفت مطلوب در حال انجام است.

شارقی افزود: به منظور رشد و توسعه شهرهای میلاجرد، جاورسیان و قورچی‌باشی با اعتباری بالغ بر 18430 میلیون ریال طرح‌های جامع این شهر، تهیه و به تصویب مراجع قانونی مربوط رسیده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز