دکتر رازانی در آیین افتتاح بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل(ع):

دولت تدبیر و امید با طرح تحول سلامت انقلابی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۴:۰۳:۵۰
کد خبر: ۵۵۲۰۷۱
استاندار کرمانشاه گفت: طرح تحول سلامت را توصیف کرد و گفت: طرح تحول سلامت انقلابی در حوزه بهداشت و درمان کشور ایجاد کرده است و از افتخارات دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،  دکتر رازانی صبح امروز در مراسم افتتاح فاز اول بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی در کرمانشاه، اظهار داشت: موضوع سلامت امروزه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه در دنیا به حساب می‌آید و حتی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با وجود کاهش دخالت دولت‌ها در امور مختلف، هنوز موضوع سلامت در برنامه‌ های تمامی دولت‌ها به شکل جدی دنبال می‌شود و بسیاری از احزاب و نامزدها در برنامه ها و شعارهای خود به این بخش نگاهی ویژه دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در واقع موضوع سلامت جزو شاخص‌های اصلی برای سنجش توسعه یافتگی کشورها به شمار می‌رود.

این مقام عالی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه سلامت کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، یادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، کشور از نظر بسیاری از شاخص‌های سلامت مانند مرگ و میر کودکان و زنان باردار، بیماری های واگیر، امید به زندگی و دیگر موارد در وضعیت نامطلوبی قرار داشت.

وی افزود: در طول سال های پس از انقلاب پیشرفت های بسیار زیادی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است و با تلاش دولت های گذشته و دولت تدبیر و امید شاخص های این حوزه به شکل چشمگیری بهبود یافته اند به گونه ای که امروزه ایران اسلامی در زمره کشورهای توسعه یافته دنیا در حوزه سلامت محسوب می شود.

دکتر رازانی طرح تحول سلامت را انقلابی در حوزه سلامت و درمان توصیف کرد و گفت: طرح تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید است و امروز بیش از 95 درصد مردم از خدمات بیمه درمانی برخوردار هستند.

استاندار کرمانشاه افزود: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه‌های کمر شکن بیماری های ناگهانی  حدود پنج درصد از جمعیت جامعه را به مرز فلاکت می‌کشاند که با اجرای این طرح این آسیب ها به حداقل ممکن رسیده است.

بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی با مدرن ترین و به روزترین امکانات و در زمینی به مساحت 5250 متر مربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع ساخته شده است. این بیمارستان در دو بخش بیمارستانی و درمانگاهی احداث شده که فاز نخست آن درمانگاهی است.

  تاکنون ۵۰ میلیارد تومان  برای ساخت و تجهیز این بیمارستان 96 تخت خوابی هزینه شده و برای اتمام و تکمیل فاز دوم آن به حدود ۳۰  میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

 

 این مقام عالی استان در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل (ع) سومین بیمارستانی است که در طول  هفته های اخیر دراستان کرمانشاه به بهربرداری می رسد، افزود: اخیرا شاهد افتتاح بیمارستان 120 تخت خوابی شهرستان اسلام آبادغرب و بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان صحنه بودیم. همچنین بیمارستان 64تختخوابی پاوه نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد خدمات برجسته دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و درمان بتواند در ارتقای سلامت و بهداشت استان اثرگذار باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز