مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۷۰ هزار و ۶۶۱هکتار از اراضی قزوین زیر کشت غلات رفت

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۴:۳۲:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۰۹۵
۱۷۰ هزار و ۶۶۱هکتار از اراضی قزوین زیر کشت غلات رفت
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری 170هزار و 661هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین زیر کشت غلات رفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در همایش بررسی وضعیت مرحله داشت و برنامه ریزی برداشت محصول کلزا، جو و گندم که با حضور معاونین سازمان، مدیران جهاد کشاورزی تابعه و کارشناسان پهنه مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: از این میزان غلات کشت شده  141هزار و 605هکتار به محصول گندم اختصاص دارد که 48هزار و 934 هکتار گندم آبی و 92 هزار و 671هکتار گندم دیم است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 250هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت شود که 185هزار تن گندم آبی و 65هزار تن گندم دیم خواهد بود.

خوش اخلاق اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری حدود 200هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین به مراکز خرید تضمینی تحویل داده می شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین یاد آورد شد: مجموع سطح زیر کشت جو در اراضی کشاورزی استان 29هزار و 56هکتار است که از این میزان 25هزار و 349هکتار جو آبی و 3هزار و 707هکتار جو دیم است.

به گفته خوش اخلاق در سال زراعی جاری 6هزار و 530هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت محصول کلزا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع پدیده سرمازدگی در اوایل مهر  و اسفند ماه سال گذشته در استان حدود هزار و 660هکتار از اراضی کشاورزی کلزا دچار خسارت سرمازدگی شده است.

این مقام مسئول یاد آور شد: هم اکنون سطح باقی مانده کلزا در اراضی کشاورزی استان 4هزار و 870هکتارمی باشد.

خوش اخلاق تحویل حجمی آب به مصرف کنندگان (زمانی و مکانی) با مسئولیت متولی آب، تکیه بر ارتقای شاخص بهره وری آب در کلیه زیر بخشهای کشاورزی، توسعه اراضی کشاورزی آبی (در سطح باغی ) و حمایت از تولید محصولات کشاورزی در مناطق مختلف را از مهم ترین راهبردهای میان مدت و بلند مدت بخش کشاورزی ذکر کرد.

در پایان این مراسم کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی مسایل و مشکلات خود را مطرح و پاسخ های کارشناسی به آنها ارائه شد.

   

جهاد کشاورزی (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز