نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی:

تسهیلات ۱۸ درصد برای صنعت سودآور نیست/ تلاش مجمع نمایندگان برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۴:۵۰:۵۹
کد خبر: ۵۵۲۱۱۴
تسهیلات ۱۸ درصد برای صنعت سودآور نیست/ تلاش مجمع نمایندگان برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت : تسهیلات 18 درصد برای صنعت سودآور نیست و اگر با همین نرخ مشارکت صورت پذیرد صنعت و بانک گرفتار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان این جلسه با حضور  ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی و روسای بانکهای عامل استان و چند تن از صاحبان صنایع در محل سالن جلسات بانک ملی مرکزی استان برگزار شد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان  اظهار داشت : یکی از گام‌های اساسی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال  " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " بهره گیری از توان تولیدی واحدهای صنعتی است که بانک‌ها سهم قابل‌توجهی را در تحقق این امر دارند.

بختیار رازانی  افزود: در این  راستا و در جهت تامین نقدینگی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی تملیکی بانک‌های عامل استان با ارائه راهکارهایی مناسب  و همکاری بانک‌های عامل استان با واحدهای تولیدی و صنعتی که بدهی معوقه دارند برگزار شد.

 

وی با ارائه آماری از واحدهای  تحت تملیک بانکهای  عامل استان  گفت: تعداد 63 واحد صنعتی تحت تملک بانکها هستند که از این تعداد بانک ملی با 29 واحد و بانک توسعه تعاون با 3 واحد دارای بیشترین و کمترین تعداد واحد تملیکی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی می باشند.

 

رازانی اضافه کرد : واحدهای  تحت تملک بانکها عمدتا در شهرکهای صنعتی خرم آباد شماره 2 و برو جرد می باشد.

وی با اشاره به اینکه  بیشترین تعداد تملک توسط بانکها در سال 92 صورت گرفته است، افزود: مهمترین علت جانشینی قراردادها کمبود نقدینگی، فقدان بازار و عدم توجیه طرح، نقصان و فرسودگی ماشین آلات و اختلاف شرکا و عدم مدیریت صحیح عنوان کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: بانکها و صاحبان صنعت با همکاری و همدلی و همچنین مدیریت مناسب چه در حوزه بانکی و چه در حوزه صنایع در جهت رفع مشکلات پیش آمده می توانند موفقیت آمیز عمل کنند.

ملکشاهی راد در این خصوص گفت: آمارها نشان میدهد  13درصد طرح ها و واحدهای صنعتی تملک شده و 87 درصد آنها در اختیار صاحبان صنایع می باشند و از این حیث هم بانکها و هم صاحبان صنایع می توانند موفقیت آمیز عمل کنند.

وی افزود تسهیلات18 درصد برای صنعت سود آور نیست و اگر با همین نرخ مشارکت صورت پذیرد صنعت و بانک گرفتار خواهند شد.

 ملکشاهی راد اضافه کرد: سالانه 42 میلیارد تومان پرداخت نقدی یارانه صورت میگیرد، اگر مسئولین کشور به صنعت و تولید ایمان داشته باشند بایستی به دنبال قانون هدفمند کردن یارانه ها باشند وی ادامه داد مجمعی متشکل از برخی نمایندگان  به دنبال هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت یارانه به بخش صنعت و تولید می باشند.

وی گفت: بایستی با وارد کردن مجمع نمایندگان به حل مسائل از مجاری تصویب طرح و قانون و ایجاد قوانین تسهیل کننده و هدفمند کردن یارانه ها گامی در جهت رفع موانع و مشکلات تولید و خروج واحدهای صنعتی از رکود برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز