مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان :

تدوین سند اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان در سال ۹۶

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۵:۳۴:۳۳
کد خبر: ۵۵۲۱۶۳
تدوین سند اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان در سال ۹۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت:سند اشتغال استان در سال 95 با سرمایه‌گذاری چهار هزار و 136 میلیارد تومان تهیه و 25 هزار شغل ایجاد شد، سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سال 96 نیز با سرمایه‌گذاری شش هزار میلیارد تومان در حال تدوین است که در اردیبهشت‌ماه امسال این سند تهیه می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علی آشتاب ظهر امروز در دیدار تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، کارگران و تعاون گران استان با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند که وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و قوه سه‌گانه توجه ویژه به این موضوع است.

وی بابیان اینکه نقش کارگر بارز و قابل شهود است چراکه کارگران سربازان جبهه اقتصادی کشور هستند افزود: کارگران در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی و مسائل اقتصادی حضور پررنگی داشته‌اند و سیاست‌های دولت به جامعه کارگران بر این بوده که همواره مساعدت و همراهی کارگران را داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: جامعه کارگری امروز با انسجام، اتحاد و همفکری لازم سعی در عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد و امروز فرصتی شده تا بیعت مجددی با فرامین انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی نه‌تنها بخش کارگری و کارفرمایی مؤثر است بلکه مردم و همه عوامل نظام نیز نقش مهمی دارند، مردم باید با مصرف کالای داخلی از حقوق کارگران حمایت کنند.

آشتاب تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نگاه سازشی سعی بر این دارد که رابطه بین کارگر و کارفرما را تنظیم کند به‌طوری‌که سال گذشته هفت هزار و 78 دادخواست ارسال‌شده که بالغ‌بر 50 درصد از این دادخواست‌ها به‌صورت سازشی و تفاهمی حل‌وفصل شده است.

وی بابیان اینکه تشکل‌های کارگری از 266 تشکل به 313 تشکل در سال 95 رسیده است خاطرنشان کرد: بازرسان کار به‌عنوان حلقه ارتباطی نقش بسزایی دارند، در سال 95، 12 هزار بازرس در سطح استان فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت ارتقا سلامت کار است که در بازرسی‌های انجام‌شده سعی در کاهش خطرات ناشی از کارشده است.

وی با اشاره به اینکه 31 کارگاه آموزشی در استان برگزار و آسیب‌های ناشی از کار شناسایی شد اظهار داشت: در سال گذشته 141 تعاونی در بحث توسعه کار جمعی در استان تشکیل و در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان اقدام شد.

آشتاب افزود: سال گذشته بالغ‌بر هزار و 507 واحد مسکن مهر تعیین تکلیف و واگذار شد که پیش‌بینی می‌شود در سال 96 نیز  موضوع مسکن مهر به اتمام برسد.

وی عنوان کرد: با تشکیل تعاونی صادراتی غرب کشور تلاش بر این است که بتوانیم صادرات تعاونی‌ها را موردتوجه قرار داده و از این ظرفیت استفاده شود؛ در سال 95، 21 تعاونی از چرخه فعالیت خارج‌شده بود که بالغ‌بر 215 میلیارد ریال سرمایه به چرخه اقتصادی بازگردد و 145 نفر اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی همه مسئولان ایجاد اشتغال و احیا ظرفیت‌های راکد است؛ 200 نفر از فارغ‌التحصیلان نیز که بحث کارورزی را داشتند معرفی و زمینه جذب این افراد در بنگاه‌ها فراهم می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز