فعالیت جامعه عشایر در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۴:۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۵۲۶۴۰
فعالیت جامعه عشایر در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت:‌ فعالیت های جامعه عشایری در راستای تحقق اصول و رویکردهای اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

به گزارش خبر گزاری برنا تهران نورالله طاهری در جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزکوه افزود: جامعه عشایری با تولیدات خود نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت همه مسئولان از این قشر امری واجب است.

وی با بیان اینکه حفظ مراتع امری ضروری است تاکید کرد: باید با اقدامات پیشیگرانه در زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاق و قشلاق و کنترل صدور مجوزهای ساخت و ساز به حفظ مراتع کمک کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در آستانه ورود عشایر استانهای تهران، قم و سمنان به مناطق ییلاقی فیروزکوه هماهنگی مناسب انجام شده تا عشایر با کمترین مشکل و دغدغه در این مناطق حضور پیدا کنند.

طاهری یکی از عمده مشکلات عشایر شهرستان فیروزکوه را نبود مرکز دامپزشکی در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: تیم های مستقر دامپزشکی برای واکیسناسیون دام های عشایری با کمبود امکانات و نیرو مواجه هستند.

مدیرکل امورعشایر استان تهران نیز دراین جلسه گفت:‌ با توجه به اهمیت حوزه عشایری شهرستان فیروزکوه سال گذشته جلسه شورای عشایری استان به ریاست استاندار تهران در مناطق عشایری این شهرستان برگزار شد.

سیروس نصیری افزود: به همت استاندار تهران برای اولین بار در سالهای اخیر 2 جلسه شورای عشایری بصورت استانی و 22 جلسه بصورت شهرستانی 166 مصوبه برگزار شد که حدود 60 درصد این مصوبات تاکنون عملیاتی و اجرایی شده است.

وی بیان کرد:‌ در سال گذشته اجرای 55 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد ریال در مناطق عشایری استان تهران جهت اجرا مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرکل امورعشایر استان تهران ادامه داد:‌در سال گذشته از نقشه رقومی 2 هزار و 60 کیلومتر از راههای عشایری استان تهران رونمایی شد و همچنین حدود 400 هزار دام عشایری واکسینه شد و همچنین 35 هزار متر مکعب آبرسانی سیار در مناطق عشایری استان انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز