دکتر حسینی:

هیچ جامعه ای از سطح معلمان خود بالاتر نخواهد رفت

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۵۲۷۲۹
هیچ جامعه ای از سطح معلمان خود بالاتر نخواهد رفت
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، زنگ سپاس معلم در یکی از مدارس ناحیه چهار مشهد نواخته شد.

 سید جواد حسینی در این مراسم  گفت: معلمان دارای بالاترین مرتبه اجتماعی  در کشور ایران هستند و هیچ جامعه ای از سطح معلمان خود بالاتر نخواهد رفت.

وی با بیان این که افتخار بزرگی است که روز معلم به یاد و پاسداشت معلمی خراسانی تعیین شده؛ افزود: معلم از دیدگاه قرآن کریم مرکز دانستن و سه ملاک اصلی جهاد، تقوا و علم و دانش برای انسان های برتر تعیین کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: طی 55 سال پژوهش در کشور توسط اساتید دانشگاه ها ، مردم ایران از بین دو هزار و 500 شغل مختلف معلمان را دارای بالاترین مرتبه و منزلت در اجتماع معرفی کردند.

حسینی با اعلام این که معلمان در ایران از جایگاه بالایی برخوردار هستند؛ عنوان کرد: ما بر این باوریم که هیچ جامعه ای از سطح معلمان خویش بالاتر نخواهد رفت.

وی با تاکید بر این که معلمان میزان الحراره جوامع هستند و حرارت جامعه از معلمان و آموزگاران سرچشمه می گیرد؛ تصریح کرد: مدرسه مهم ترین رکن در جامعه  است  و معلمان نیز در عمق مدرسه مهم ترین نقش را دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این که مدرسه در فرهنگ دهخدا با عنوان شوقستان یاد شده است؛ افزود: در ایران مدرسه به عنوان جعبه سیاه جامعه شناخته می شود و برای اطلاع از آینده می توان به مدارس رجوع کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز در این مراسم با بیان این که معلم انسانی است که مسئولیت نسلی از جامعه را بر عهده دارد گفت: این نسل از جامعه می تواند موجب توسعه کشور شود.

رکنی ادامه داد: معلمی با بر انگیخته شدن نخستین پیامبر آغاز شد، همان طور که پیامبر صدر اسلامی خود را معلمی بر انگیخته شده از جانب خداوند می دانست.

وی اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه های ارزشمند کشور هستند و باید با تلاش و کوشش در جامعه نقش آفرینی کنند و قدر معلمان خود را بدانند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز