معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی :

نظام، دولت و مجلس برای پاسخگویی مطالبات معلمان برنامه های وسیعی دارند

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۲:۳۸:۲۶
کد خبر: ۵۵۳۱۲۱
نظام، دولت و مجلس برای پاسخگویی مطالبات معلمان برنامه های وسیعی دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در آیین ویژه نواختن زنگ «سپاس معلم» و بزرگداشت مقام معلم گفت: نظام جمهوری اسلامی و دولت و مجلس برنامه های وسیع و خوبی برای پاسخگویی مطالبات اقشار مختلف به ویژه فرهنگیان و معلمان داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدتقی ایرانی در این مراسم که در دبیرستان هیئت امنایی شهید رجایی بجنورد برگزار شد، افزود: مشکلات و مطالبات فرهنگیان را نباید فقط به مشکلات مادی منحصر کرد، بلکه باید برنامه هایی هم برای ارتقای شأن و جایگاه معلمی و منزلت اجتماعی مضاعف برای این قشر مهم و تأثیرگذار به اجرا گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی فرهنگی، عقیدتی در دنیا مشهور شد اما دستاوردهای فراوان اقتصادی و سیاسی هم داشته است به نحوی که امروز در دورترین نقاط و روستاهای مرزی کشورمان هم امکانات زیربنایی، آموزشی و بهداشتی فراهم است.

وی ادامه داد: ما شرایط سختی را در کشور پشت سر گذاشتیم و با هدایت های رهبر معظم انقلاب و تدبیر و همت دولت یازدهم با تعامل مناسب با دنیا و ثمر نشستن برجام، جایگاه خوبی هم در دنیا کسب کرده ایم و ملت ایران در اوج عزت و عظمت و افتخار است.

دکتر ایرانی تصریح کرد: با وحدت و همدلی کنونی و امید و انگیزه بخشی به جامعه و ریل گذاری خوبی که دولت تدبیر و امید در این سال ها داشته است، امید می رود با جذب هر چه بیشتر سرمایه های داخلی و خارجی، سال 96 سال رونق اشتغال و تولید باشد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در پیش بودن دو انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز یادآور شد و با ابراز تأسف از حجم بالای تخریب ها و سیاه نمایی برخی نامزدها و هواداران آن ها گفت: این انتخابات تأثیرگذاری بالایی در سطوح محلی، ملی، منطقه ای و بین الملل دارد و باید با حضور و مشارکت گسترده مردم برگزار شود اما این که برخی برای جذب چند رأی همه دستاوردهای دولت تدبیر و امید را که در واقع دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است، زیر سوال می برند، یک بداخلاقی است.

وی ادامه داد: چنین کارهایی در شأن و تراز یک انتخابات مطلوب در نظام جمهوری اسلامی نیست و این افراد و گروه ها به جای تخریب دیگران و سیاه نمایی اوضاع کشور، باید شایستگی، توانایی و برنامه های خود را به مردم ارائه کنند.

این گزارش حاکیست، حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم، از شهیدان رجایی و مطهری به عنوان اسوه و معلمان نمونه یاد کرد و گفت: الگوی رفتاری شهید رجایی و کتب برجامانده از استاد شهید مطهری بهترین راهنمای نسل جوان و نوجوان ما برای تعالی در دنیا و آخرت است.

علی قربانی از نمایندگان استان در مجلس هم آموزش را زیربنای توسعه خواند و گفت: مجلس دهم و دولت یازدهم با وجود محدودیت منابع موجود در کشور، توجه زیادی به حل مشکلات جامعه فرهنگیان و پاسخگویی به مطالبات آن ها داشته اند اما برای تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش و رسیدن به وضع مطلوب، هنوز به اعتبارات و برنامه های بیشتری نیاز است.

ابتدای این مراسم، براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش استان گزارشی از توفیقات و دستاوردهای این مجموعه در دولت یازدهم ارائه کرد. پایان بخش این مراسم نیز تجلیل از معلمان برتر بود.

 

نظر شما