مدیرکل ورزش و جوانان لرستان:

نگاه متفاوت دولت تدبیروامید به جوانان /حضوردکترنهاوندیان در جشنواره نشاط و امید

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۴:۴۹:۰۱
کد خبر: ۵۵۳۲۱۵
علی یاورعزیزپورگفت:خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه متفاوتی به جوانان نسبت به دوره های گذشته داشته است
به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان،جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان به ریاست خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان و با حضور اعضای این ستاد برگزارشد.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در این جلسه ، در ابتدا دستاوردهای دولت تدبیروامیددرحوزه جوانان را تشریح کرد و گفت: سال 92 سازمان ثبت شده مردم نهاد در لرستان نداشتیم و امروز بیش از 20 سازمان مردم نهاد ثبت وزارت ورزش و جوانان شده است.
 
وی درادامه گفت: این سازمانها فقط مختص اداره کل ورزش و جوانان لرستان است در حالی که دستگاه با سازمان های مردم نهاد دیگر دستگاه های استان همکاری و تفاهم نامه همکاری و مشارکت دارند.
 
علی یاور عزیزپور جلسات پربار ستاد ساماندهی لرستان در سال 95 را 5 جلسه استانی، 24 جلسه شهرستانی و بیش از 50 مورد جلسات کمیته ای و داخلی عنوان کرد و گفت: جلسات استانی به ریاست استاندار و شهرستانی به ریاست فرمانداران برگزار شده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، اعطای 313 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در قالب وام 3 میلیونی و 10 میلیونی ویژه زوج های جوان و 20 میلیونی ویژه زوج های خانواده ایثارگر و شهدا را حاصل این جلسات دانست و گفت: لرستان از نظر مبلغ پرداختی تسهیلات ازدواج به زوج های جوان رتبه اول را کسب کرده ودر نتیجه کلی نیز جایگاه سوم برای لرستان لحاظ شد.
 
وی درادامه بااشاره به اینکه دستگاه ورزش و جوانان لرستان 35 مورد تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف با سازمان ها و دستگاه های دیگر بسته است گفت: این در حالی انجام شده که موارد همکاری این دستگاه با دستگاه های دیگر حداقل بوده است.
 
علی یاور عزیزپور سال 96را سالی متفاوت برای جوانان ار لحاظ اعتباری دانست و گفت: در سال 92 کل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان برای حوزه جوانان 7 میلیارد تومان بود و سال 94 نیزاین مبلغ به 17 میلیاردرسید و در سال 95 و 96 این مبلغ به بیش از 200 میلیارد تومان رسیده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان این افزایش چشمگیر اعتبارات را نشان از دغدغه مسئولان برای جوانان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه متفاوتی به جوانان نسبت به دوره های گذشته داشته است و برنامه ریزی برای تداوم این توجهات از مهمترین سیاست های وزارت ورزش و جوانان است.
 
علی یاور عزیزپور گفت: افزایش چشمگیر اعتبارات جوانان در دولت تدبیر و امید نشان از اعتماد به توانایی های جوانان است
 
وی در پایان از برگزاری جشنواره نشاط و امیددر روز 19 اردیبهشت خبردادو گفت : همزمان با هفته جوان که از 16 تا 22 اردیبهشت ماه آغاز می شوذد برنامه های مهم و خوبی برای جوانان درسطح استان داریم که شاخص ترین آنها برنامه ملی جشنواره " نشاط و امید " است که همزمان با حضور دکتر نهاوندیان مسئول وزارتی برگزار خواهدشد.
همچنین در این جلسه برای برگزاری و چگونگی اجرای بهتر این هفته توسط دستگاه های مختلف بحث و گفت و گوشد .
بازدید رایگان از قلعه و اماکن تاریخی، برپایی نمایشگاه ها با محتوای معرفی دستاوردهای جوانان نخبه و سازمان های مردم نهاد، برپایی کمپ های سلامت ، حل مشکل مسکن جوانان در این هفته و تجلیل از نخبگان جوان هردستگاه از جمله برنامه های پیشنهادی برای این هفته اعلام شد.

 

نظر شما