استاندار در دیدار با بانوان فرهیخته قزوین:

نقش زنان در خلق حماسه سیاسی انکارناپذیر است

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۱:۰۸:۵۶
کد خبر: ۵۵۳۵۰۱
نقش زنان در خلق حماسه سیاسی انکارناپذیر است
استاندار قزوین گفت: بانوان در خلق حماسه سیاسی و برگزاری باشکوه انتخابات از نقش مهم و عیرقابل انکاری برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با جمعیت بانوان فرهیخته قزوین که با حضور نمایندگان استان های سمنان، گیلان و گلستان این جمیعت برگزار شد اظهارکرد: زنان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی مانند راهپیمائی 22بهمن، مشارکت در انتخابات، حضور در آئین نماز جمعه و دیگر عرصه ها نقش مهم و موثری داشته اند.

استاندار قزوین افزود: امیدواریم با ایفای نقش بانوان، شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات ماه جاری بوده و حماسه ملی دیگری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه زنان هر کجا سمت و پست اجرائی دریافت کرده اند در آن نقش به خوبی ظاهر شده اند ادامه داد: روحیه تلاش گری و دقت نظر زنان موجب می شود آنها خود را در سمت های مختلف به خوبی نشان دهند و توانائی هایشان را در زمینه های مختلف اجرائی، علمی و اجتماعی هم دوش مردان به رخ جامعه بکشند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه نخستین زن بخشدار در استان قزوین در دولت یازدهم منصوب شد اضافه کرد: حضور زنان در عرصه های مختلف اجرائی کشور بسیار برجسته و نمایان است به گونه ای که زنان متخصص در حوزه های گوناگون حضور چشم گیر و مثال زدنی دارند.

همتی با تاکید بر نقش زنان در استحکام بخشی به اولین و مهمترین رکن جامعه یعنی خانواده خاطرنشان کرد: نقش زنان در استحکام خانواده در جایگاه نخست قرار دارد و سپس دانشگاه و جامعه در پرورش فرزندان نقش بی بدیل و مهمی را ایفا می کنند بنابراین نباید به آسانی از این نقش مهم گذشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باید با حوصله و تدبیر و با استفاده از روش های کارآمد و موثر و بهره گیری از عقل و منطق در همه حوزه های سیاسی و اجتماعی و اصلاح امور وارد عمل شد و نباید فراموش کرد که نقش زنان و بانوان دراین زمینه ها بسیار برجسته و موثر است.

این مقام مسئول با انتقاد از سیاسی شدن کشور در همه ابعاد و حوزه های مختلف و اتلاف وقت فرهیختگان با جبهه آرائی های بی مورد جناحی افزود: همه در برابر قانون یکسان و برابر هستیم و باید در زیر سایه ولایت برای تحقق آرمان های امام راحل و هدف گذاری های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری گام برداریم و تنها به فکر تحقق مصلحت کشور و منفعت ملی باشیم.

وی در ادامه با تشریح نقش زنان در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: زنان نقش بسیار موثری در خلق حماسه ای دیگر در انتخابات پیش رو دارند و همگان باید بدانند که رئیس جمهور منتخب مردم، رئیس جمهور همه است و باید در مدیریت کشور و پیشبرد اهداف و آرمان های نظام و مقام معظم رهبری نهایت همکاری و تلاش با وی صورت گیرد.

همتی افزود: در انتخابات پیش رو باید با اجتناب از نگاه جناحی و حزبی با بهره گیری از عقل و منطق بهترین،آگاه ترین و با تجربه ترین نامزد را انتخاب کنیم تا کشور در مقاطع مختلف و حساس اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی سربلند بیرون بیاید.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اذعان کرد: برای اولین بار در این دولت، وزارت کشور با کاری عمیق و دقیق گزارشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی را در سطح ملی تهیه کرد و به دلیل اهمیت موضوع آن را در محضر مقام معظم رهبری ارائه داد که به تاکید ایشان این گزارش در حضور همه سران قوا دوباره تشریح شد.

استاندار قزوین با تاکید بر نقش دستگاه های فرهنگی در حل مشکلات و چالش های فرهنگی و اجتماعی افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان موضوع فرهنگ و حل مشکلات این حوزه است و باید پرسید حل مشکلات و چالش های فرهنگی به عهده کدام دستگاه بوده است که سالیان سال آسیب های اجتماعی و فرهنگی حل نشده باقی مانده اند.

همتی ادامه داد: مساله چشم و هم چشمی در ازدواج جوانان،  اعتیاد و طلاق از مباحثی هستند که یک شبه و در این دولت به وجود نیامده اند اما متاسفانه به دلیل فرافکنی و متهم کردن یکدیگر در حل و ریشه کن کردن این مشکلات تاکنون به نتیجه مطلوب برای رفع آنها دست نیافته ایم.

وی خطاب به حاضرین گفت: امیدواریم شما با مسئولیت و وظیفه شناسی خود نقش تان را در آگاه کردن مردم برای انتخابی آگاهانه و پرهیز از احساس و هیجان و شعارهای بی مورد به خوبی ایفا نمائید و در مشارکت حداکثری مردم که از مطالبات مقام معظم رهبری است به شکل مفید و موثری وارد عمل شوید.

استاندار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: استان قزوین از ظرفیت ها و استعدادهای بسیاری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری برخوردار است و تلاش جمعیت بانوان فرهیخته در معرفی ظرفیت های استان، نقش موثری در توسعه گردشگری مذهبی و طبیعی این دیار ایفا خواهد کرد.

در پایان این مراسم از زنان فعال در جمعیت بانوان فرهیخته از سوی استاندار قزوین تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز