آیت‌الله مکارم شیرازی:

دشمن با تمام توانش هم نمی‌تواند نظام اسلامی را شکست دهد

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۱:۵۸:۵۵
کد خبر: ۵۵۳۵۴۱
یکی از مراجع تقلید گفت: هر چند اکنون بسیاری از مردم یا دولت‌های دنیا همگام با اهداف نظام اسلامی ایران هستند اما اگر اکنون هم دشمن‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند باز هم نمی‌توانند نظام اسلامی را شکست دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده، معاونان و جمعی از مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تاکید بر اینکه اهل ایمان در مسیر خود ثابت قدم هستند، اظهار کرد: این افراد به غیر از خداوند متعال تکیه نداشته و در سایه او ایستادگی کرده و به موفقیت می‌رسند.

وی بهشت جاودان را پاداش افراد با ایمان دانست و اضافه کرد: اگر تکیه بر خداوند متعال نهادینه شود هیچ فردی نمی‌تواند مقابل ملت ایران ایستادگی کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه استقامت در قرآن کریم با کلمه صبر مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: موازنه قوا در جنگ‌ها مورد توجه است اما 20 نفر با استقامت می‌توانند مقابل 200 نفر بدون استقامت ایستادگی کنند.

وی از صبر به عنوان یکی از نمونه‌های ایمان نام برد تصریح کرد: ایمان بدون صبر و استقامت داوم و بقایی ندارد به ویژه در شرایط کنونی که دشمن به صورت مستمر در حال تهاجم به ایمان افراد است؛ ایمان بدون صبر همانند انسان بدون سر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه فرد مومن همانند کوه استوار است، گفت: همانطور که تندبادها و طوفان‌ها نمی‌توانند تاثیری بر کوه داشته باشند تردیدهای نادرست هم نباید در فرد مومن تاثیرگذار باشد؛ فرد با استقامت در مقابل دشمن، هوای نفس، وسوسه‌های شیطان و مادیات دنیایی مومن حقیقی است.

وی با تاکید بر اینکه شکست در میان افراد با استقامت هیچ معنایی ندارد، اظهار کرد: ملتی که خود را بر سر دو راهی پیروزی و دشمن خود را بر سر دوراهی پیروزی می‌داند می‌تواند به پیروزی برسد؛ امیدواریم این منطق قرآنی در شرایط کنونی نیز برقرار باشد چرا که در این صورت کشور مقابل دشمنی‌ها محفوظ خواهد ماند.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس کشورهای مختلف برای نابودی ایران اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفتند، مطرح کرد: هر چند اکنون بسیاری از مردم یا دولت‌های دنیا همگام با اهداف نظام اسلامی ایران هستند اما اگر اکنون هم دشمن‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند باز هم نمی‌توانند نظام اسلامی را شکست دهند.

همچنین در حاشیه این دیدار حجت‌الاسلام حسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) طی سخنانی با بیان اینکه پیروی از مراجع تقلید به عنوان مرزبانان حقیقی دین اسلام از افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بیانات مراجع تقلید رهنمودهای مطلوبی برای ادامه دادن مسیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی از فرارسیدن هفته عقیدتی، معلم و پاسدار یاد کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی به رسالت‌های خود عمل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز