رییس کل دادگستری لرستان:

دانشگاهیان مقدمات رقابت‌پذیری صنعت را فراهم کنند

۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۱:۵۳:۲۰
کد خبر: ۵۵۳۸۵۶
دانشگاهیان مقدمات رقابت‌پذیری صنعت را فراهم کنند
رییس‌کل دادگستری لرستان گفت :دانشگاهیان مقدمات رقابت‌پذیری صنعت را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، جعفر بدری رییس کل دادگستری استان در مراسمی که بمناسبت بزرگداشت روز معلم در دانشگاه علمی کاربردی دادگستری برگزار گردید بیان داشت: متاسفانه سطح زندگی و رفاه معلمان در کشور سال به سال، رو به کاهش است و جاذبه های شغلی معلمی برای جوانان جویای کار، کمتر شده است و این در حالی است که نزدیک به نیمی از معلمان کشور زیر خط فقر زندگی می کنند.

‏‎رییس شورای قضایی استان تشریح کرد: وضعیت به گونه ای پیش رفته است که مدتها است بعضی ها از سر ناجاری معلمی را شغل دوم خود محسوب می کنند و در چنین شرایطی نظام آموزشی کشور، بخصوص معلمان درامرپیش برد آموزش، پرورش وفرهنگ سازی برای نسل آینده کشورباچالش های اساسی وموانع جدی روبرو خواهد شد.

بدری خاطرنشان کرد: معلم در حقیقت پدر معنوی شاگرد به حساب می اید و انتظار می رود با عزت، زندگی را سپری نماید در غیر این صورت قادر نخواهد بود فضای سالم ومنطقی را برای ایجادانگیزه لازم در بین دانش آموزان جهت فراگیری علم بوجودآورند.

رییس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: جامعه بشری مرهون کوشش ها وفداکاری های زنان ومردانی است که درکسوت معلمی مسیرعلم و دانش را فروزان نگه داشته اند وچشم اندازهای تازه ای  برروی انسان ها گشوده اند.

وی سپس افزود: سروکارداشتن با دانش آموزان مخصوصا" در مناطق محروم و عشایری  ازمرحله ابتدایی تا متوسطه ازدشوارترین وسنگین ترین مسئولیتهایی است که فقط معلمان باصداقت وباانگیزه والای انسانی ، دینی و ملی می توانند از عهده ان برایند.

رییس کل دادگستری استان در پایان با تاکید بر تامین نیازمندی های آموزشی ، بهبودبخشیدن به فضای آموزشی، ارتقای سطح علمی معلمان، ارائه خدمات وانجام حمایت های لازم از معلمان کشور، و تامین معاش کافی ومسکن آنها اظهار داشت : تلاش درجهت رفع کاستی ها و تامین نیازمندی های نظام آموزشی و قشرمعلم، مسئولیت قانونی دولتمردان است و در نظام آموزشی که معلمان در شرایط سخت و دشوار  قراردارند، نمی توان انتظارمطلوب را داشت.

رضا میرزایی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز