رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل:

نتایج خرد سرشماری نفوس و مسکن اردبیل منتشر می‌شود

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۴:۰۸:۳۴
کد خبر: ۵۵۴۴۰۵
نتایج خرد سرشماری نفوس و مسکن اردبیل منتشر می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: نتایج خرد سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان اردبیل در روزهای آینده منتشر می‌شود.

به گزارش برنا، داود شایقی صبح امروز در سمینار آموزشی طرح‌های دفتر شاخص قیمت‌ها که با حضور کارشناسان کشوری در سرعین برگزار شد اظهار داشت: این سمینار آموزشی از طرف مرکز آمار که در حوزه طرح شاخص قیمتها فعالیت می‌کنند برگزار می‌شود که در این سمینار 140 نفر از کارشناسان آمار شرکت کردند و 9 طرح قیمت که تورم شهری و روستایی به استنباط از آنها استخراج و مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد بررسی واقع می‌شود.

وی گفت: این طرح قیمت‌ها مربوط به حوزه‌های شهری و روستایی است که از جمله آنها می‌توان به بررسی در مجموعه‌های گاوداری‌ها، مرغداری، خدمات و صنعت اشاره کرد که هر تک به تک این موارد در راستای تهیه نرخ تورم ماهانه در شهر و روستا حائز اهمیت بوده و در کشور بعد از پردازش نرخ تورم اعلام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل در رابطه با نتایج سرشماری نفوس و مسکن در استان اردبیل بیان کرد: نتایج کلی این سرشماری به طور دقیق منتشر شده و نتایج خرد سرشماری در استان نیز در روزهای آینده و به زودی منتظر می‌شود که آمار جمعیت به تفکیک زن و مرد و نیز آمار شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تمامی آیتم‌های مورد نظر برای ارزیابی و سرشماری دقیق در آبادی‌ها و روستاها از طریق آمارگیران سرشماری نفوس و مسکن استان اردبیل به دقت لحاظ شده است.

شایقی افزود:‌ امیدواریم که برگزاری این سمینار آموزشی در راستای تعیین شاخص قیمت‌ها در رابطه با کنترل تورم شهری و روستایی مورد استفاده قرار گیرد و نسبت به قبل آمارهای تورم دقیق ارائه شود که تمامی این موارد در این سمینار آموزشی به کارشناسان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این سمینار آموزشی 6 روزه خواهد بود و مدیرکل دفتر شاخص قیمت‌های مرکز آمار ایران مهمان اصلی این برنامه است که در این مدت مشکلات و کم و کاستی‌های پیش روی تعیین دفتر شاخص قیمتها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

نظر شما