استاندار در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین:

عملکرد تعزیرات حکومتی قزوین در مقابله با قاچاق قابل تقدیر است

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۱:۲۹:۳۶
کد خبر: ۵۵۴۷۵۵
عملکرد تعزیرات حکومتی قزوین در مقابله با قاچاق قابل تقدیر است
استاندار قزوین در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین عملکرد این اداره کل در مبارزه با قااچاق کالا، ارز و مواد مخدر در استان قزوین را قابل تقدیر ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین که به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری صورت گرفت، گفت: کاهش قاچاق کالا موفقیت بزرگی بوده که توسط اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین بدست آمده که قابل تقدیر است و البته کافی نیست و این رویه باید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

همتی ارتقای کیفیت محصولات داخلی را نیز از راه های مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار کرد: در کنار برخوردهای قانونی باید به کیفیت و قیمت محصولات تولیدی داخلی نیز توجه بیشتری کرد تا در کنار فرهنگ سازی و نهادینه کردن خرید کالاهای داخلی هیچ فروشنده و خریداری در بازارهای داخلی به کالاهای قاچاق اعتنائی نداشته باشد.

وی افزود: با نگاه همه جانبه به ابعاد مختلف قاچاق، بدون شک در مبارزه با این پدیده شوم موفق تر عمل خواهیم کرد و به سطح مطلوبی از کاهش و حتی به صفر رساندن آن در کشور حرکت خواهیم کرد.

استاندار قزوین در ادامه با قدردانی از تلاش های کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین در مبارزه با قاچاق، گران فروشی و کم فروشی افزود: شما با امکانات کم و همچنین محدودیت فضا رتبه های برتر را به لحاظ عملکرد در بین ادارات کل استان و کشور به دست آورده اید که جای قدردانی دارد.

وی از قاچاق به عنوان یکی از تهدیدهای بزرگ برای اقتصاد و اشتغال کشور یاد کرد و گفت: این پدیده در همه جای جهان و در ایران نیز از سال های بسیار دور وجود داشته و بخشی از راهکارهای حل آن به شناسایی، برخورد، پیشگیری و تشدید مبارزه باز می گردد.

محمود احمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین نیز گفت: این اداره کل در 30شاخصی که سازمان تعزیرات حکومتی کشور اعلام کرده بود، در جمع استان های کشور رتبه اول را کسب کرد.

احمدی افزود: این دستگاه همچنین رتبه برتر تکریم ارباب رجوع و اقامه نماز را در سطح استان و کشور به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های مختلفی در زمینه های گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، تخلف در تعرفه های آب، برق و گاز در این اداره رسیدگی می شوند و همچنین باید یادآور شد که از میان پرونده‌ های وارد شده بخش زیادی به کالای قاچاق و ارز اختصاص دارد.

احمدی با بیان اینکه 10هزار پرونده در سال 95توسط این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت اظهارکرد: رسیدگی به پرونده‌ها در 19روز از شاخصه هایی است که در سازمان تعزیرات حکومتی مطلوب به شمار می‌آید اما در اداره کل تعزیرات استان قزوین این رسیدگی در سال قبل در چهار روز انجام می‌ شد و در بیشتر پرونده ها میزان رسیدگی به یک روز نیز کاهش یافت.

وی با اشاره به کمبود فضای اداری برای رسیدگی به پرونده ها و کسب رضایت مراجعه کنندگان گفت: امیدواریم با پیگیری مدیریت ارشد استان این مشکل برطرف شود.

استاندار قزوین در پایان این بازدید برای حل مشکلات این اداره کل و همچنین تشویق کارکنان آن دستور داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز