تبدیل نیمه غربی کشور به کار بزرگ مدیریت منابع آب

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۸:۵۴:۲۳
کد خبر: ۵۵۵۱۸۷
تبدیل نیمه غربی کشور به کار بزرگ مدیریت منابع آب
وزیر نیرو در آیین افتتاح سد مخزنی سیلوه و کانال انتقال آب جلدیان در آذربایجان غربی گفت: با اراده و همت دولت یازدهم هم اکنون غرب و شمال غرب کشور به کارگاه بزرگ مدیریت منابع آب تبدیل شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حمید چیت چیان امروز در سفر به آذربایجان غربی و در آیین بهره برداری از سد مخزنی سیلوه  و تونل انتقال آب به دشت جلدیان با بیان اینکه امروز با حضور رییس جمهوری به آذربایجان غربی ۴ طرح آب و برق افتتاح می شود، اظهار داشت: افتتاح سد سیلوه تاثیر بسیار خوبی در اقتصاد مردم منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای شرب و کشاورزی منطقه و استان اختصاص یافته است و نیازهای منطقه را پوشش خواهد داد.

چیت چیان با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی این طرح گفت: اقدامات دولت یازدهم در حوزه آب به ویژه در غرب و شمالدغرب بسیار بزرگ بوده و این مناطق به کارگاه بزرگ مدیریت منابع آب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از آذرماه ۹۳ و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در آذربایجان غربی هزینه شده است.

وزیر نیرو با اساره به حجم و سرعت اجرای طرح ها گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان نیز برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارهای عمومی بخش آب در این استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان غربی در دست اجرا است که ۷۰ درصد آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد و ۳۰ درصد باقیمانده نیز در نیمه اول سال آینده اجرا خواهد شد.

چیت چیان با اشاره با حوادث زمستان گذشته در اثر بارش شدید برف و قطع برق منطقه گفت: خوشبختانه با اراده مسئولان استانی و برق آذربایجان خطوط برق این منطقه بهسازی و بازسازی شده و خدمات پایدار را به مردم ارائه خواهد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز