برگزاری همایش مادر، محور سلامتی

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۳:۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۵۴۱۰
همایش مادر، محور سلامتی به همت سازمان فرهنگی–تفریحی شهرداری در مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد.

 مدیر برگزاری همایش مادر، محور سلامت گفت: در راستای توجه به سلامتی مادران همایشی با محوریت مادر،محور سلامتی در مشهد و حاشیه شهر با مشارکت بیش از 500 نفر از مادران برگزار شد.

سمیه محمدزاده افرود: همایش مادر محور سلامتی با هماهنگی فرهنگسرای سلامت در راستای تغذیه سالم، فعالیت های بدنی، مزاج شناسی و پیش گیری از بیماری ها و پایش سلامتی مادران 20 تا 40 ساله برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: برگزاری این مراسم در 3 بخش پایش مادران شامل قد، وزن ورزش، تربیت بدنی و سلامتی مادران، دربخش آموزش برگزاری جلسات آموزشی در زمینه های طب سنتی، سرطان شناسی، مزاج شناسی و همچنین بخش پیش گیری از ابتلا به بیماری ها شامل توزیع کتاب های مفید در زمینه شیوه های تندرستی و سلامتی بوده است.

وی یاد آور شد: با برنامه ریزی انجام شده بیش از 14 همیار وظیفه این همایش را در سطح شهر مشهد و حاشیه نشینان برعهده دارند و مادرانی که با اجرای طرح پایش بیماری و مشکلات جسمانی خاصی داشته باشند برای ادامه درمان و مداوا به مراکز درمانی معرفی می شوند.

محمدزاده خاطر نشان کرد: با برگزاری این همایش ها اعتقاد داریم مادرانی که به حفظ سلامتی خود توجه دارند به طور قطع خانواده را تحت تاثیر قرار می دهند و در صورتی که در این راستا اقداماتی صورت بگیرد سلامتی جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی یاد آورشد: در فاز دوم این برنامه ها بنا داریم آموزه های مادران را که بصورت تئوری فرا گرفته اند طی جلسات پرسش و پاسخ و همچنین مسابقات علمی و فرهنگی در زمینه تغذیه، بهداشت عمومی و سلامت برگزار کنیم.

در ادامه این همایش لیلا محمدپور، کارشناس بهداشت عمومی درباره تغذیه سالم و بهداشت عمومی مادران، خواص میوه ها، سبزیجات و میان وعده کودکان مطالبی را بیان کرد و گفت: بهداشت عمومی و تعذیه سالم مادران یکی از ارکان اولیه زندگی سالم است که می تواند برخی از مشکلات روحی و روانی خانواده ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در ادامه کارشناس تغذیه و مزاج شناسی در باره مزاج سنی، مزاج شناسی رنگ ها، غذاها و میوه های گرم وسرد، خشک و تر و مواد غذایی مفید برای هر مزاج مطالبی ارائه و گفت: 4 نوع مزاج افراد صفراوی مزاج، افراد سوداوی مزاج، افراد بلغمی مزاج و افراد دموی مزاج داریم که هر یک از این مزاج ها شرایط ویژه و رژیم های خاصی دارد.

سیما عاشوری همچنین به  5راهکار طب سنتی اشاره و  تصریح کرد: استفاده و بهر برداری از طب سنتی که امروزه در جامعه جایگاه خود را پیدا کرده است باید تحت نظر متخصصان و کارشناسان انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز