مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد :

حمایت از توانمند سازی مددجویان با پرداخت وام های قرض الحسنه

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۱:۵۲:۱۲
کد خبر: ۵۵۵۹۰۹
حمایت از توانمند سازی مددجویان با پرداخت وام های قرض الحسنه
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی به منظور حل مشکلات محرومان و ترویج فرهنگ زکات با مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی؛  قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی ، با بیان اینکه کمیته امداد نهادی خدمت رسان و با برنامه است گفت : برای انجام تمامی فعالیت های کمیته امداد برنامه ریزی شده و مسیر هدفمند مشخص شده است.

وی خودکفایی مددجویان تحت حمایت را مهمترین اولویت کمیته امداد دانست و افزود : پرداخت وام های قرض الحسنه از اقدامات کمیته امداد به منظور توانمندی و حل مشکلات مددجویان تحت حمایت است.

وی با اشاره به افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ، گفت : این نهاد در راستای احیاء سنت قرض الحسنه و با تاسی از سیره ائمه پرداخت وام های قرض الحسنه را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن حفظ شان و منزلت خانواده ها ، روحیه خود باوری و خود اتکایی را در آنها ایجاد و از وابستگی مددجویان به دریافت کمک های بلاعوض جلوگیری کند.

وی در ادامه پرداخت زکات را یک واجب شرعی و موثر در حل مشکلات محرومان و رفع فاصله های طبقاتی برشمرد و اظهار کرد : ترویج فرهنگ زکات پردازی نیازمند عزم جدی و همکاری همه مسئولان است و بهره گیری از ائمه جماعت و تربیون های نماز جمعه بهترین ابزار برای ترویج زکات است.

حجت الاسلام محمد حاجی پور، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نیز ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد گفت: اقدامات کمیته امداد در حمایت از محرومان ، اشتغال زایی و توانمندی اقشار کمک بضاعت جامعه شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد با برنامه ریزی درست شرایط ایجاد اشتغال و خودکفایی خانواده های تحت حمایت را فراهم کرده است ، گفت : با هماهنگی و همکاری همه دستگاه های اجرایی شرایط مناسب تری برای توسعه اشتغال و خودکفایی در اقشار کم بضاعت فراهم می شود.

وی در پایان خدمت به محرومان را افتخاری برای امدادگران کمیته امداد دانست وخاطر نشان کرد: ائمه جمعه در سطح استان مرکزی آماده همکاری با کمیته امداد و ترویج زکات به عنوان یک واجب الهی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز