معاون قضایی وبرنامه‌ریزی دادگستری کل و مستشار دادگاه تجدید نظر استان مرکزی :

اراضی ملی محدوده شهرها تعیین تکلیف می شوند

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۲:۳۱:۴۶
کد خبر: ۵۵۵۹۸۰
اراضی ملی محدوده شهرها تعیین تکلیف می شوند
معاون قضایی وبرنامه‌ریزی دادگستری کل و مستشار دادگاه تجدید نظر استان مرکزی گفت: اراضی ملی در محدوده شهرها تعیین تکلیف می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی؛  غلامرضا ملک محمدی در جلسه شورای عالی قضایی استان که به ریاست رییس کل دادگستری استان با موضوع اراضی ملی تشکیل شد، گفت: در بخش‌هایی از استان دیده شده که اشخاص بدون رعایت ضوابط قانونی با مراجعه به کمیسیون‌های 147 و 148 قانون ثبت اقدام به دریافت سند مالکیت نسبت به اراضی ملی واقع در حریم محدوده خدماتی شهر کرده‌اند.

ملک محمدی افزود: با توجه ارزش اینگونه اراضی و احتمال تجاوز به اراضی ملی در این قسمتها مقرر شد که مجددا ادارات ثبت و منابع طبیعی و راه و شهرسازی با نظارت حوضه های قضایی نسبت به شناسایی اسناد رسمی مالکیت بودن این قسمت ها صادر شده اقدام نمایند.

وی افزود:  در صورتیکه این اراضی در نقشه اراضی ملی واقع شده باشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جهت ابطال اسناد رسمی اینگونه پلاکها اقدام نماید.

وی در خصوص نیروی انسانی و منابع مالی اظهار کرد: از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری مرکزی و همچنیین پیگیری دادستان محترم کشور نسبت به اختصاص منابع مالی لازم و نیروی انسانی به منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز مهم‌ترین ماموریت این اداره کل را حفاظت از عرصه‌های طبیعی عنوان کرد و گفت: وسعت بالای منابع طبیعی نشان از اهمیت حفظ، توسعه، اصلاح و بهره برداری صحیح از این عرصه های خدادادی برای جلوگیری از مشکل های زیست محیطی است.

یوسف یوسفی با بیان اینکه  حفظ وضعیت موجود با ترویج و تبلیغ ، توسعه مشارکت مردمی، مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری، انجام اقدام های فرهنگی و تعامل با دستگاه های دولتی، خصوصی و تجهیز نیروی انسانی از اولویت های منابع طبیعی برای کاهش و جبران تخریب های عرصه های طبیعی است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز