استاندار خراسان رضوی :

کارهای اجرایی استان نباید تحت تاثیر انتخابات قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۵:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۱۱۶
کارهای اجرایی استان نباید تحت تاثیر انتخابات قرار گیرد
با حضور استاندار خراسان رضوی، جلسه ی شورای اداری شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش اخبرگزاری برنا از نیشابور، علی رضا رشیدیان در این جلسه ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج)، و تجلیل از مقام شامخ شهدای شهرستان به ویژه دانشجوی شهید سید حسن سیدین، با تاکید بر این که موضوعات استان باید با قدرت و قوت دنبال شود؛ اظهار داشت: کارهای اجرایی نباید تحت تاثیر انتخابات قرار گیرد.

وی با بیان این که مردم با هوشیاری و احساس تکلیف، در 29 اردیبهشت ماه جاری یک بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات دشمن را نا امید می کنند؛ افزود: باید انتخابات را وسیله ای برای نا امیدی دشمن قرار داد و تنها بر سر خدمت رقابت کرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مردم از مجریان انتخابات توقع دارند تنها به مُر قانون عمل کنند و هیچ مسئول و مدیری حق ندارد از امکانات دولتی و عمومی له یا علیه فرد حقیقی یا حقوقی استفاده کند.

رشیدیان رعایت اخلاق را در تبلیغات ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ارائه ی تصویری غیر مقتدر و ناکار آمد از نظام، خاص دشمن است.

وی گفت: دشمن تلاش می کند دولت را در حل مشکلات ناتوان نشان دهد که متاسفانه حرفهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این زمینه دستمایه هجمه و جنگ روانی دشمن قرار می گیرد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: باید میان‌ انتقاد و تخریب تفاوت قائل شویم تا خدای ناکرده برای رسانه های معاند خوراک تهیه نکنیم، به هر حال انتخابات خواهد گذشت و یکی از این 6 نامزد با رای مردم انتخاب خواهند شد و باید مراقب باشیم که در عرصه رقابت های تبلیغات انتخاباتی وارد تخریب نشویم.

رشیدیان اظهار کرد:‌ در انتخابات پیش رو آنچه مهم است توجه به اصل مشارکت حداکثری است تا همه مردم با همه گرایشها و سلایق در پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی گفت: مقام ‌معظم رهبری فرمودند شعائر انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و هیچ جناح و گروهی حق ندارد ولایت فقیه را مخصوص به خود بداند، زیرا این جایگاه متعلق به همه جناح ها و سلایق است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ایران کشور قدرتمندی است و اگر دشمنان تصور می کردند می توانند بر ما فائق آیند، بدون شک لحظه ای درنگ نمی کردند و این به خاطر قدرت ذاتی ماست که نشات گرفته از خون شهدا و ایمان مردم است.

رشیدیان گفت: پیوند ملت ما با نظام و حاکمیت به خاطر صداقت و همراهی مسئولان است و حرکت کلی قطار نظام در کلیه حوزه ها در مسیر توسعه است و امیدواریم در انتخابات پیش رو با رعایت اخلاق بتوانیم امید و نشاط را بیشتر از پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به اظهارات وزیر دفاع، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه قدرت نظامی طی این سه سال به اندازه 10 سال پیشرفت داشته و به باشگاه هسته ای جهانی ورود پیدا کرده ایم.  

 استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: ظرفیت دیپلماسی در دولت یازدهم توانست با قدرت و در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کند و به برکت نظام جمهوری اسلامی و شکست فضای ایران هراسی در دنیا به موفقیت های بزرگی رسیده ایم.

رشیدیان اضافه کرد: ۶۷ درصد صادرات ما به اروپا نسبت به دولت گذشته افزایش یافته و در سه سال گذشته تراز منفی واردات کشاورزی از هشت میلیارد به سه میلیارد کاهش یافته است.

استاندار خراسان رضوی توفیقات چشمگیر دولت در حوزه های گوناگون و عرصه های مختلف، جلوه ای از کارآمدی نظام دانست و افزود: خدمات دولت تدبیر و امید با دولت های قبل قابل مقایسه نیست.

رشیدیان گفت: دولت یازدهم در حوزه های مختلف موفقیت های خوبی به دست آورده بطوری که به کمک بخش های خصوصی، تعاونی و جذب سرمایه از بانک ها و سرمایه خارجی واحدهای تولیدی به تحرک در آمده و شرایط تولید، اشتغال و صادارت بهبود یافته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده از سوی دولت به مردم؛ گفت: به مدد همراهی و همکاری دولت، بخش خصوصی، بانک ها و مردم، طی چهار سال گذشته شاهد توفیقات مطلوبی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت، بهداشت و درمان و ... در استان بوده ایم.    

استاندار خراسان رضوی به تشریح عملکرد دولت در استان پرداخت و تصریح کرد: گزارش اقدامات انجام شده طی استقرار دولت یازدهم محضر مقام معظم رهبری ارائه و گزارش رضایت بخشی بود.  

رشیدیان ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار خراسان رضوی از مرز یک میلیون و 940 هزار اشتغال گذشت و 100 هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد.

وی افزود: در سال جاری و 6 ماهه ی ابتدای سال 97، در حوزه ی صنعت و معدن 15 پروژه با 10هزار و 500  میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 8489  به بهره برداری می رسد.

استاندار خراسان رضوی طی سال جاری و ابتدای سال آینده، 291 پروژه گردشگری و زیر ساخت مرتبط با 5800 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 7006 نفر افتتاح می شود.

رشیدیان خاطر نشان کرد: طی سال 95 مبلغ 301 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان شده . سرمایه خارجی مصوب استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت  برابر شده است و در 11 ساله 1381 تا 1392 ورود 902 میلیون دلار و در سه سال 92 تا 95  ( دولت تدبیر و امید ) ورود بیش از 800 میلیون دلار سرمایه به استان صورت پذیرفته است .

وی به فعالیت های عمرانی در شهرستان نیشابور اشاره کرد و گفت: 10 محور نیز برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده که یکی از آن محورها نیشابور است و البته یکی از محورهای طرح تکاپو نیز مربوط به گردشگری این شهرستان است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان نیشابور با توجه به ظرفیت های انسانی، معدنی، کشاورزی و خصوصا با توجه به گمرکی که در سال گذشته در اینجا افتتاح شد بسیار موفق عمل کرده است.

 

 

نظر شما