استاندار خراسان شمالی در جشن تجلیل استادان دانشگاه فرهنگیان؛

آگاهی بخشی به جامعه شعارهای پوپولیستی را خنثی می کند

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۴:۰۷:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۶۰۵
آگاهی بخشی به جامعه شعارهای پوپولیستی را خنثی می کند
استاندار خراسان شمالی گفت: آگاهی بخشی به مردم و دانش افزایی در جامعه، مباحث شعاری و پوپولیستی را بی اثر می کند و به قضاوت بهتر مردم و انتخاب احسن آنان یاری می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی با بیان این مطلب در جشن تجلیل استادان دانشگاه فرهنگیان به مناسبت هفته معلم و آموزش که چهارشنبه در پردیس این دانشگاه در بجنورد برگزار شد، تصریح کرد: بالارفتن آگاهی مردم به تعبیر دکتر شریعتی، علیه استحمار خواهد بود و جامعه راحت تر اوج می گیرد و همه این ها را مدیون معلمان و استادان هستیم. وی از این منظر، آموزش را جزو اصول بنیادین کرامت انسان دانست و گفت: تأمین امنیت و آزادی مردم به ویژه آزادی اقلیت در برابر اکثریت و آزادی بیان و پس از بیان  و آزادی مخالف و منتقد از حقوق مهم شهروندی است.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اشاره به این که 9 روز بیشتر به برگزاری 2 انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: انتخاب شایسته و احسن مدیریت های ملی و محلی در این دو انتخابات مستلزم فکر و اندیشه آزاد برای تاثیرنپذیرفتن از مسائل شعاری و پوپولیستی است و آموزش و آگاه سازی مردم نقش مهمی در این زمینه دارد.

صالحی با تأکید دوباره بر اهمیت آموزش حقوق شهروندی تصریح کرد: آموزش و پرورش بهترین الگوی ترویج و آموزش حقوق شهروندی است.

وی در توصیف مقام معلم از تعابیری مثل شغل انبیا و علما و ادای یک وظیفه دینی و انقلابی و تلفیق هنر و عشق بهره برد و در ادامه گفت: معلم به سان شمعی با خودسوزی و خودسازی، به انسان سازی مشغول می شود.

استاندار پیش از حضور در این همایش، در جمع اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان نیز حاضر شد و با اشاره به مشکلات موجود در این دانشگاه تازه تأسیس گفت: این کاستی ها و پروژه های ناتمام موجود، با مدیریت مناسب و تلاش و همفکری همه مدیران دستگاه های مرتبط و تخصیص بهینه اعتبارات، برطرف می شود.

صالحی ارتباط بیشتر دستگاه های اجرایی استان با وزارتخانه ها و مجموعه های کشوری متبوع را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به محدودیت های دولت در تأمین اعتبارات باید با تخصیص بهینه اعتبارات ملی و استانی و یافتن راهکارهای کارشناسی شده، بیشترین نتیجه بخشی را داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور هم در این نشست، با بیان این که این دانشگاه در دولت سابق تنها روی کاغذ تأسیس شد و به لحاظ امکانات زیرساختی به هیچ وجه شرایط مناسبی نداشت، افزود: در دولت یازدهم تلاش شد با توسعه زیرساخت ها، زمینه ارتقای فیزیکی و بهبود شاخص های این دانشگاه فراهم شود.

محمود مهرمحمدی برنامه راهبردی 10 ساله این دانشگاه را تحول بخشیدن در مباحث مرتبط با استادان، منابع مالی و امکانات سخت افزاری و کیفیت بخشی به آموزش دانشجویان برشمرد و گفت: تشریک مساعی و هم افزایی و همکاری دستگاه های مرتبط و دانشگاه های دیگر برای ارتقا و توسعه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحسین برانگیز بوده است.

این مقام مسئول، در فرصتی هم که حین تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه این دانشگاه به سخنرانی وی اختصاص داده شد، گفت: برخی ادعا می کردند که این دولت اهتمام و توجه لازم را به دانشگاه فرهنگیان ندارد ولی باید از آنان پرسید که این همه توفیقات و تخصیص اعتبارات و امکانات به پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در 3 و نیم سال گذشته نشانه چیست؟

وی هم چنین از برنامه های آتی دانشگاه فرهنگیان را ارتقای کیفیت آموزشی، تکریم واقعی استادان و توسعه امکانات پردیس ها با اولویت پردیس های دختران دانست.

حبیب صفرزاده، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان و نماینده وزیر علوم در خراسان شمالی نیز ریل گذاری انجام شده در دولت یازدهم برای توسعه دانشگاه فرهنگیان را یک فرصت مغتنم و قابل تحسین خواند و بر تکمیل طرح های ناتمام برجامانده از دولت قبل تأکید ویژه کرد.

 

 

نظر شما