در راستای اجرای برنامه های هفته جوان:

خانه جوانان استان تهران افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۸:۰۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۶۷۳۴
خانه جوانان استان تهران افتتاح شد
نخستین خانه جوانان استان تهران همزمان با اعیاد شعبانیه و هفته جوان توسط معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، مسئولان استانداری تهران و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران افتتاح شد.

به گزارش خبر گزایربرنا در استان تهران؛ خانه جوانان استان تهران با حضور رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، شهریور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به بهره برداری رسید.

رستمی در در آیین افتتاح نخستین خانه جوان استان تهران ‌با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و فرارسیدن روز جوان گفت: باعث خوشحالی است که امروز در تهران بزرگ جوانان عزیز و ارزشمند صاحب خانه شدند. خانه اجتماعی که منجر به فعالیت ها و تلاش های دسته جمعی و گروهی شده و نتایج پربار اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در ادامه گفت: افتتاح این مراکز در استان ها بیانگر آن است که دولت یازدهم یک دولت جوان باور است که دغدغه عینی و واقعی جوانان را دارد و تمام همت خودش را برای حضور موثر و فعال جوانان بکار گرفته تا در یک فضای امن و آزاد و بی دغدغه ، در کنار هم مشارکت کنند و برای ارتقا سرزمین بزرگ ایران تلاش نمایند.

 

 

وی از راه اندازی خانه جوانان به عنوان یک پیام اجتماعی یاد کرد و افزود: نمی توان بدون جوان به آینده رسید و نمی توان بدون جوان و داشتن مرکز رشد اجتماعی آنها، جامعه پرنشاط داشت.

رستمی با بیان اینکه تهران از اهمیت بالائی برخوردار است، گفت: منطقه تهران باید دارای یک خانه جوان شود، چراکه باید تا پایان برنامه ششم توسعه این امر محقق شود.

وی از تلاش های اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درراستای تحقق اهداف حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان تشکر کرد.

در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به نگاه خوب وزارت ورزش در ایجاد سمن سراها یا خانه جوان گفت: باید به فلسفه اصلی این اماکن برگشت تا به عنوان یک نماد، شروعی باشد برای توسعه فعالیت های بهتر از گذشته جوانان.

 

گل محمدی، تهران را شایسته ایجاد حداقل 5 خانه جوان دانست و افزود: تهران در حوزه جوانان فعالیت های موثری را در نظر گرفته و امیدوارم با تشکیل و افزایش سازمان های مردم نهاد، هم به لحاظ کمی و کیفی با سپردن امور به جوانان بتوانیم درجهت جامعه ای پرنشاط و پویا قدم برداریم .

گفتنی است آئین افتتاح تخستین خانه جوانان استان تهران با حضور نمایندگاه سمن های فعال، سرپرست، معاون جوانان اداره کل، شکیبا مهر مشاور مدیرکل و رئیس اداره مهندسی و پیام نظر مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی در خیابان ایرانشهر تهران به بهره برداری رسید .

خانه جوانان استان تهران با مساحت 800 مترمربع شامل دفاتر مختلف مربوط به کمیته‌های تخصصی اوقات فراغت، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، هویت، مشارکت اجتماعی، کافه کتاب، سالن جلسات، سالن های کارگاه و دفاتر مشاوره می باشد که به جوانان خدمات ارایه خواهند کرد.

 

نظر شما