بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از روند بازسازی مناطق زلزله زده

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۰:۰۲:۲۳
کد خبر: ۵۵۷۶۲۶
بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از روند بازسازی مناطق زلزله زده
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان های تربت جام و فریمان از روند کمی و کیفی بازسازی این مناطق بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد مقدوری در این بازدید که فرمانداران تربت جام و فریمان و مدیران کل مدیریت بحران و بنیاد مسکن استان نیز حضور داشتند , از روند اقدامات صورت گرفته در روستاهای زلزله زده دوسنگ , قلعه سرخ و یکه پسته در تربت جام و الغور , دوقلعه براشک و سرچشمه، سرکشی کرد.

وی در گفت و گو با مردم و مسئولان, بیش از هرمساله , بر لزوم نظارت بر ساخت و ساز , استحکام واحدهای احداثی , مشارکت مردمی و تسریع در تحویل دهی واحدها تا هفته حداکثر20 مهرماه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین در مراسم کلنگ زنی احداث پایگاه سلامت روستای الغور در اظهاراتی , این پروژه را که با حمایت خیرین سلامت احداث می شود ,  اقدامی مناسب و مطلوب  دانست.

مقدوری تاکید کرد: " دولت مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلا عوض و 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود 4 درصد را در اختیار متقاضیان بازسازی قرار می دهد , همچنین برای مکان نگهداری دام ها در مواردی که تخریب شده باشد با تائید بنیاد مسکن و بنا برمصوبه دولت , مبلغ صد میلیون ریال تسهیلات با نرخ 4 درصد پرداخت می شود." 

وی ضمن قدردانی از خدمات بنیادمسکن , از برنامه ریزی در 3 بخش برای بازسازی مناطق زلزله زده خبر و توضیح داد : " بخش اول بازسازی واحدهای مسکونی است که باید در موعد مقرر و پیش از دوره بردوت هوا انجام شود. بخش دوم عملیات بهسازی روستاهاست که 65روستا را در برمی گیرد و بنیادمسکن با اعتبارات دولتی تا پایان سال جاری آن را به اتمام می رساند. بخش سوم نیز توانمندسازی این روستاها در زمینه معیشت و اقتصاد خواهد بود."

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان نیز در اظهاراتی از " مساعدت و همراهی دولت با این بنیاد در بازسازی مناطق زلزله زده خراسان رضوی "  قدردانی و در این زمینه , مشخصا به " ضرورت حذف هزینه تعهد محضری متقاضیان تسهیلات " اشاره و " فراهم شدن امکان ضمانت زنجیره ای آنها از یکدیگر , برای دریافت تسهیلات از بانک عامل" را  مناسب " ارزیابی کرد."

موسوی نیا همچنین خبر داد : "  قسط اول  کمک بلاعوض از  شنبه 23 اردیبهشت , برای  متقاضیان بازسازی که مدارک خود را کامل کرده اند , امکان پرداخت دارد ".

وی افزود : تا کنون آواربرداری 595واحد آسیب دیده در شهرستان های : تربت جام , فریمان , سرخس و مشهد به اتمام رسیده است.

گفتنی است ؛ مهندس مقدوری در این بازدید شخصا نکات فنی با محوریت استحکام بنا را به دست اندرکاران بازسازی اعم از مسئولان , پیمانکاران و مردم گوشزد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز