رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

حضور چهره‌های شاخص، تأیید صلاحیت بی‌نظیر داوطلبان شوراها را رقم زد

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۲:۰۶:۳۰
کد خبر: ۵۵۸۱۱۱
حضور چهره‌های شاخص، تأیید صلاحیت بی‌نظیر داوطلبان شوراها را رقم زد
رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ثبت‌نام چهره‌های شاخص در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دلیل تأیید صلاحیت بی‌نظیر داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا دانست و گفت: نخستین بار است که همه حوزه‌های روستایی واجد شرایط برگزاری انتخابات شده‌اند.
به گزارش برنا، «محمدعلی طالبی»، در جمع نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان یزد، بابیان اینکه بخشی از فعالیت‌هایی که برای برگزاری یک انتخابات باشکوه نیاز است، به عهدۀ مجریان و متولیان برگزاری انتخابات است، افزود: بخش دیگری از فعالیت‌های انتخاباتی به عهدۀ نامزدهای انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: خوشبختانه تا امروز، آنچه به عهدۀ مجریان انتخابات بوده، با توجه به تعاملی که میان همۀ بخش‌های انتخابات اعم از هیئت‌های نظارت و بازرسی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها بوده، به نحو احسن انجام‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در بحث تشکیل هیئت‌های اجرایی بهترین وضعیت را داشتیم و بدون کمترین مشکل، در زمان مقرر هیئت‌های اجرایی تشکیل شدند.

وی افزود: در بحث ثبت‌نام از داوطلبان، استان یزد جزو استان‌هایی با بیشترین درصد افزایش آمار داوطلبان نسبت به سال‌های گذشته بوده است؛ به‌طوری‌که برای اولین بار در سال‌های گذشته همۀ حوزه‌های روستایی، به جهت به حدّ نصاب رسیدن داوطلبان، واجد شرایط برگزاری انتخابات شده‌اند.

طالبی ادامه داد: این موفقیت بسیار خوبی بود و در ارزیابی‌های وزارت کشور نیز استان یزد یکی از پنج استان برتر در مرحلۀ ثبت‌نام از داوطلبان بوده است؛ زیرا مرحلۀ تعیین صلاحیت نامزدها با همکاری دستگاه‌های زی ربط و تعامل هیئت‌های اجرایی و نظارت را پشت سر گذاشتیم و در شاخص‌های چون گروه سنی ثبت‌نام کنندگان و مدرک تحصیلی آن‌ها در کشور دارای رتبه برتر بوده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: اعتقاد ما این است به دلیل حضور چهره‌های شاخص و واجد صلاحیت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره، ردّ صلاحیت‌ها نیز کمتر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: میزان رد صلاحیت در استان یزد کمتر از یک درصد است که این میزان، رقم خوب و بی‌نظری در استان و کشور است و باید در نظر داشت که خدای‌ناکرده این میزان تأیید صلاحیت به‌گونه‌ای تعبیر نشود که از سوی هیئت‌های نظارت و اجرایی کم‌توجهی شده است،‌ بلکه این‌گونه تعبیر شود که انسان‌های شایسته و کاردان و دارای صلاحیت بیشتری در انتخابات شوراها واردشده و خود را در معرض انتخاب قرار داده‌اند.

طالبی گفت: خرسندیم که می‌توان این ادعا را کرد که بهترین شرایط برای نامزدها و رقابت افراد و گروه‌های مختلف در انتخابات شوراها ایجادشده است و امیدواریم فعالیت و عملکرد کاندیدای انتخابات نیز مُهر تأییدی بر این مهم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: اکنون عرصۀ حضور فراهم است و شرایط به‌گونه‌ای فراهم‌شده است که افراد رد صلاحیت نشوند، با آبروی آن‌ها بازی نشود و اعتبار آن‌ها زیر سؤال نرود تا خروجی رقابت‌ها موجب تشکیل شورای قوی در شهرها و روستاها شود.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: اکنون در موضوعات مختلف تعامل بالایی میان دست‌اندرکاران انتخابات و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی برقرار است، در این میان بحث مشارکت حداکثری به‌طور خاص به فعالیت نامزدهای انتخابات بازمی‌گردد که امیدواریم نامزدها نیز زمینه حضور مردم را فراهم کنند و موجب شوند حماسه‌ای که سال 92 در یزد با 86 درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و 79 درصد مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ایجاد شد، در این دوره نیز خلق شود.

طالبی گفت: در انتخابات گذشته استان یزد یکی از بالاترین درصدهای مشارکت مردم در انتخابات را در کشور داشته که امیدواریم بازهم چنین حماسه‌ای را خلق کنیم و استان یزد در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سرآمد باشد.

وی بابیان اینکه ما در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نیازمند مشارکت حداکثری هستیم، افزود: تعداد قابل‌توجه کاندیداها در شهر یزد و دیگر شهرهای استان می‌تواند این زمینه را فراهم کند که همۀ مردم را به صحنه انتخابات بیاورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: دغدغه‌هایی نیز وجود دارد که لازم است نامزدهای انتخابات به آن توجه کنند؛ دغدغۀ رعایت قانون و الزامات قانونی در بحث تبلیغات یکی از آن‌هاست که ما بتوانیم آرامش و استحکام مناسبی را نسبت به قانون در بحث تبلیغات داشته باشیم و خطاها را به حداقل برسانیم و نیز اینکه ارادۀ جمعی استان در ستاد انتخابات و دیگر دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند این است که با تخلفات انتخاباتی برخورد شود ازاین‌رو انتظار ما این است که دستورات از سوی کاندیداها رعایت شود که کار به جمع‌کردن بنرها نرسد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: امروز شما می‌دانید وضعیت کشور با همۀ چالش‌ها و شیطنت‌هایی که دیگران می‌خواهند در حق این کشور و ملت انجام دهند، به دلیل زحماتی که نیروهای نظامی و امنیتی انجام می‌دهند شرایط خوبی است اما دغدغه‌هایی نیز وجود دارد که لازم است نامزدهای انتخابات به آن توجه کنند.

طالبی افزود: بعضاً در برخی استان‌ها از تبلیغات شوراها سوءاستفاده شده و اقلام تبلیغاتی گروه‌های غیرقانونی در جامعه پخش‌شده است که لازم است دوستان دراین‌باره توجه و این موضوعات را با حساسیت توجه کنند و موارد و اقدامی که ممکن است مورد سوءاستفاده گروه‌های معاند قرار بگیرد را توجه و اجتناب کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار برگزاری پرشور و بانشاط انتخابات، امنیت و آرامش کامل را در ایام انتخابات بر حوزه‌های رأی‌گیری حاکم کنیم و از این فرصت در جهت اعتلای کشور، استان و شهر و روستای خود استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: امیدواریم همین تعامل و همکاری و هماهنگی که میان مجموعۀ دست‌اندرکاران انتخابات وجود دارد، با اضافه شدن نقش کاندیداها در انتخابات، صمیمیت‌ها و تعامل‌ها و همکاری‌ها بیشتر شود و شاهد شرایط خوب و مناسبی در برگزاری انتخابات باشیم و با یاری هم انتخابات را برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات گفت: عمدۀ تمرکز ما به دلیل جمعیت بزرگ کاندیدای شهر یزد در این شهرستان است؛ زیرا هر یک از 350 کاندید شهر یزد به ازای هر منطقۀ شهرداری یک ستاد می‌تواند داشته باشند که تعداد نزدیک به هزار ستاد قانونی در شهر یزد، قابل‌توجه است و نیاز به نظارت دارد.

طالبی در پایان اظهار امیدواری کرد که همۀ کاندیداها قانون‌ها و دستورالعمل‌های تبلیغات را رعایت کنند و به بهترین نحو شاهد برگزاری انتخابات باشیم.

گفتنی است در این جلسه مصطفی سالاری فرماندار یزد ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در شهرستان یزد، مفاد قانونی تبلیغات را برای  کاندیداها تشریح کرد.

 

نظر شما