رییس دفتر اتاق بازرگانی در بم:

با برجام بازار صادرات خرما رونق گرفت/همه از برجام نفع بردند

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۴:۲۶:۲۵
کد خبر: ۵۵۸۲۵۸
با برجام بازار صادرات خرما رونق گرفت/همه از برجام نفع بردند
رییس دفتر اتاق بازرگانی استان کرمان در بم از تاثیر مثبت و سازنده‌ی فضای بعد از برجام بر بازار محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: توافق هسته‌ای که بعد از 14 سال در دولت دکتر حسن روحانی اتفاق افتاد؛ نتیجه‌ی آن بر بازار صادرات محصولات کشاورزی از جمله خرما بسیار مثبت و ملموس بود؛ به‌طوری‌که همه‌ی کشاورزان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی منطقه نیز از تاثیرات آن بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدحسین اکبری اظهار کرد: برجام باعث شد که فضای مبادلات اقتصادی و بازرگانی چه در داخل و چه در سطح بین‌الملل باز شود و فعالان بخش تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی با شرایط آسان‌تر و مطلوب‌تری به تولید و تجارت با کشورهای متقاضی این محصولات بپردازند.

وی در ادامه گفت: مبادلات ارزی نیز در دوره‌ی بعد از برجام با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و آسیای شرقی و اروپا نسبت به قبل از آن به مراتب سهل‌تر شده و بازگشت سرمایه‌ی بازرگانان نیز راحت‌تر شده است.

وی در ادامه ضمن بیان این‌که در سال گذشته بیش از 40 هزار تن خرمای مضافتی بم به کشورهای دیگر صادر شده گفت: در دولت دکتر روحانی تقاضا برای خرید خرما افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که افزایش تولید و تقاضا، نه تنها موجب کاهش متوسط قیمت خرما نشده است، بلکه یک موازنه و تعادل مثبتی ایجاد کرده که طرفین یعنی کشاورزان، بازرگانان و وارد کنندگان همگی از آن سود می‌برند.

وی گفت: امیدواریم با ادامه‌ی روند فعلی در دولت تدبیر و امید، روز به روز شاهد گشوده شدن افق‌های جدیدتری پیش روی فعالان اقتصادی بخش خصوصی باشیم، تا ضمن سرمایه‌‌گذاری‌های بیشتر، این بخش مهم از اقتصاد ایران، تاثیرات ملموس‌تر و گسترده‌تری را نیز بر بخش تولیدی محصولات کشاورزی یعنی کشاورزان و باغداران محترم تعمیم دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز