فرماندار ساوه:

مجریان و ناظران انتخاباتی از شائبه افکنی اجتناب کنند

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۴:۳۸:۵۴
کد خبر: ۵۵۸۲۸۸
مجریان و ناظران انتخاباتی از شائبه افکنی اجتناب کنند
معاون استاندارو فرماندار ساوه گفت: مجریان و ناظران انتخاباتی از رفتاری که منجر به شائبه‌افکنی در جامعه شود اجتناب کنند که در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ محمد بهاروند در جلسه توجیهی آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظر مسئولان و بازرسین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای ساوه اظهار کرد: بر همه عوامل نظارتی، اجرایی و بازرسی انتخابات لازم است که با پایبندی به قانون و پرهیز از رفتار شائبه‌برانگیز در راستای وظایف قانونی خود زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مدار را فراهم کنند. 

وی با تاکید بر اینکه رای مردم حق‌الناس است، تصریح کرد: پروسه برگزاری انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت و دستگاه قضایی و امنیتی با جدیت در حال رصد است و همه دست اندکاران امر برگزاری این رویداد بزرگ سیاسی علاوه براقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هر گونه اقدام بر خلاف قانون با متخلفان احتمالی نیز برخورد قانونی صورت خواهند داد. 

فرماندار ساوه به مجریان، ناظران و بازرسان انتخاباتی توصیه کرد که در جریان روند برگزاری اخذ رای در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با سعه صدر و آرامش مراتب را به دور از هرگونه حاشیه‌پردازی به نمایندگان فرماندار اعلام کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد و در صورت بروز هر رفتاری که بخواهد نظم و آرامش اخذ رای را به خطر بیندازد از طریق نیروی انتظامی، فرد یا افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شوند. 

وی امنیت را اصلی ترین ضرورت برگزاری یک انتخابات قانونمند و سالم دانست و افزود: با هرگونه ناامنی در جریان برگزاری انتخابات برخورد سخت صورت خواهد گرفت. 

بهاروند، در ادامه مجریان، ناظران و مردم را سه رکن اصلی در برگزاری انتخابات دانست و گفت: همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا انتخاباتی قانونی و با حضور حداکثری مردم برگزار شود که موجب اقتدار نظام خواهد شد. 

رئیس دادگستری ساوه نیز بر تعامل و همکاری بین مجریان و ناظران انتخاباتی تاکید کرد و گفت: اگر هر مجری یا ناظر و بازرس انتخابات وظایف خود را براساس قانون انجام دهد هیچ تخلفی صورت نگرفته و انتخابات با آرامش کامل و مطابق قانون برگزار خواهد شد. 

هادی ملکی افزود: روند برگزاری انتخابات باید براساس قانون صورت گیرد و دست اندرکاران برگزاری آن با پرهیز از هرگونه حاشیه پردازی و تنش اجازه ندهند که ذره ای نا امنی در شعب اخذ رای بوجود آید. 

وی با اشاره به برخورد شدید دستگاه قضایی با جرایم انتخاباتی اظهار کرد: دستگاه قضایی با جدیت فضای انتخاباتی را رصد کرده و هرگونه تخلف احتمالی را با تشکیل پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد داد. 

در ادامه مسئول دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی نیز گفت: تعامل بیشتر ناظرین و مجریان انتخابات با نماینده فرماندار موجب برگزاری انتخاباتی قانون مدار و سالم خواهد شد و زمینه ساز حضوری حداکثری می شود. 

حسن شیخ‌لر خطاب به مجریان و ناظران انتخاباتی گفت: ناظران و مجریان در روزهای باقیمانده تا زمان اخذ رای با مطالعه دقیق قانون آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات تقویت کنند تا در حین اخذ رای اطلاع کامل از قوانین داشته باشند. 

در ادامه این جلسه داوود حقیقی مدیر اجرایی ستاد انتخابات شهرستان ساوه و معصومه ملااحمدی کارشناس ستاد انتخابات، نکات لازم در خصوص نحوه اخذرای و قوانین در این حوزه را بیان کردند. 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز