قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد :

مددجو محوری با رویکرد مددکاری اساس فعالیت های کمیته امداد است

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۴:۵۰:۴۴
کد خبر: ۵۵۸۳۱۷
مددجو محوری با رویکرد مددکاری اساس فعالیت های کمیته امداد است
طی سال گذشته ۴۲ هزارو ۱۰۷ نفر در سطح استان مرکزی به واحد پذیرش و مددکاری مراجعه و درخواست مساعدت داشتند که از این تعداد ۳۳ هزارو ۳۵۲ نفر تحت حمایت و مابقی غیر تحت حمایت بوده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ مددکاری قبل از اینکه علم باشد یک هنر و حرفه است، حرفه ای مبتنی بر دانش ، اصول ، مهارت و روشی است که می تواند با تکیه بر توانایی ها و امکانات وجود برای حل مشکل و یا رفع نیازمددجو اقدام کند.

عدالت بهرامی ، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه حوزه پذیرش و مددکاری به عنوان پل ارتباطی بین کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت است ، گفت : مددکاران خانواده با بهره گیری از دانش و مهارت نسبت به رسیدگی درخواست مراجعان و رفع مشکلات و نیازهای اساسی آنان و ارائه خدمات بر حسب اولویت بندی و نیاز خانواده با رویکرد توانمند سازی اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد مراجعات مددجویان به حوزه پذیرش و مددکاری بوده است، افزود : طی سال گذشته ۴۲ هزارو ۱۰۷ نفر در سطح استان مرکزی به واحد پذیرش و مددکاری مراجعه و درخواست مساعدت داشتند که از این تعداد ۳۳ هزارو ۳۵۲ نفر تحت حمایت و مابقی غیر تحت حمایت بوده اند.

وی در ادامه تصریح کرد : مساعدت های انجام شده در قالب تحت حمایت قرار گرفتن ،خرید مسکن ، پرداخت وام،کمک موردی،جهیزیه و... بوده است.

بهرامی در پایان با بیان اینکه مددکاران در خط مقدم فعالیت های کمیته امداد هستند ، گفت : آشنایی با آسیب‏‌های اجتماعی خانواده های تحت حمایت ، بررسی مشکلات دختران بازمانده از ازدواج، اعتیاد، طلاق و دلایل پیدایش فقر و کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت از وظایف مددکاران کمیته امداد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز