دکتر حسینی:

۱۷ هزار نفر تامین کننده امنیت انتخابات در خراسان رضوی هستند

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۳:۳۱:۴۱
کد خبر: ۵۵۸۳۷۲
۱۷ هزار نفر تامین کننده امنیت انتخابات در خراسان رضوی هستند
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: 17 هزار نیروی انتظامی و نظامی در ایام انتخابات به ویژه در روز اخذ رای تامین امنیت انتخابات را عهده دار هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در جمع  فرمانداران و بخشداران استان افزود: از این تعداد 14 هزار نفر به صورت مستقیم در بحث تامین امنیت انتخابات به کار گرفته می شوند و بقیه به صورت آماده باش هستند.

وی اظهار داشت: در این راستا ستاد امنیتی انتخابات در استان فعال شده و اطلس امنیتی انتخابات هم تدوین گردیده است و دستور العمل نظم و انضباط اجتماعات قانونی هم آماده است و بر این مبنا برنامه ریزی و اقدام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در عین رصد فضاهای انتخاباتی، جلسات و نشست ها با ستادهای نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و نیز کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شده است .

حسینی با بیان اینکه این انتخابات بزرگترین رویداد سیاسی کشور است، افزود: سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری در انتخابات و نیز دفاع از حقوق مردم و داوطلبان،  محور عمل مجریان انتخابات بوده و هست.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع فرآیند انتخابات  تا کنون 86 جلسه ستاد انتخابات در استان برگزار شده است؛ خاطر نشان کرد: بیش از 300 مصوبه برای اجرای مطلوب انتخابات را مصوب و اجرایی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی چهار هزار و 700 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل تعداد شعب 19 درصد رشد دارد.

حسینی ادامه داد : در این راستا 9 هزار و 700 صندوق اخذ رای ثابت و سیار برای دو انتخابات در سطح خراسان رضوی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه 5 هزار دستگاه خودرو برای برگزاری انتخابات بر اساس نیاز تدارک دیده شده است ، عنوان کرد: حدود پنج هزار دستگاه رایانه و لپ تاپ مورد نیاز هم تامین شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تعداد دست اندرکاران این انتخابات اعم از محریان ، بازرسان ، ناظران، نیروهای امنیتی ، انتظامی و غیره را 75 هزار نفر ذکر کرد و افزود: پوشش مخابراتی شعب اخذ رای در دوره قبل 94 درصد بود که هم اکنون به 99 درصد رسیده و تلاش بر پوشش 100 درصدی این شعبات می باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات در هشت شهر استان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود گفت: بدین منظور یک هزار و 800 دستگاه صندوق الکترونیکی تامین و به شهرستان های مربوطه ارسال شده و آموزش های لازم در این رابطه به مردم به صورت میدانی و نیز از طریق صدا و سیما در حال انجام است.

حسینی تصریح کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی در این دوره با سلامت کامل می تواند ضامن برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در دوره های بعدی باشد که خود شفافیت ، عدالت و سرعت و دقت فراگیر را همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری افزود : در این راستا تلاش هایی در استان صورت گرفته و ضمن شناسایی گروه های غایبان راهکارهایی هم برای این امر و متقاعد سازی آنها تعیین و پیاده سازی شده و می شود که از جمله آنها برگزاری بیش از 20 نشست با گروه ها و اقشار مختلف است .

وی استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی و سمن ها که در استان 895 مورد می باشد و نیز احزاب و گروه های سیاسی را از دیگر راه های جلب مشارکت حداکثری خواند

 

نظر شما