معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی :

اجرای طرح های بزرگ آبرسانی به تعدادی از شهرهای استان مرکزی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۳:۵۵:۳۵
کد خبر: ۵۵۸۸۱۷
اجرای طرح های بزرگ آبرسانی به تعدادی از شهرهای استان مرکزی در دولت تدبیر و امید
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت : با توجه به مشکلات عدیده ناشی از کمبود آب شرب در شهرهای خمین، محلات ، دلیجان، نیم ور، تفرش و ساوه ، برنامه ریزی و تامین اعتبار لازم برای رفع معضل در دولت تدبیر و امید صورت گرفت و با اجرایی شدن این طرحها، آبرسانی به شهرهای خمین، محلات، نیم ور و دلیجان از خط انتقال سد کوچری گلپایگان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ عزیز فیلی افزود: با اجرای این پروژه ها مردم شریف شهرهای محلات، نیم ور و دلیجان از آب شرب خط انتقال سد کوچری برخوردار شدند و بهره برداری از پروژه آبرسانی به شهر خمین از تابستان امسال آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر محلات و نیم ور با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان اجرا و با احداث تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ آب با صرف اعتبار4 و نیم میلیارد تومان، آب سد کوچری گلپایگان وارد شبکه آبرسانی شهر محلات گردید.

معاون استاندار مرکزی به صرف اعتباری بالغ بر 4 و نیم میلیارد تومان برای آبرسانی از خط انتقال سد کوچری به شهر دلیجان اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن طرح آبرسانی به شهرستانهای محلات و دلیجان، 25 روستا نیز در حوزه این دو شهرستان از آب شرب این خط انتقال بهره مند می شوند.

فیلی از مشارکت بخش خصوصی در طرح آبرسانی به شهر خمین بعنوان یک طرح هوشمندانه در دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: آبرسانی به شهر خمین در قالب طرح " bot" (ساخت، بهره برداری و انتقال) با مشارکت سرمایه گذار ذیصلاح و هزینه کرد 50 میلیارد تومان صورت گرفته و همزمان با اجرای این طرح ، آبرسانی به 60 روستای شهرستان خمین با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در دست اقدام است که در این رابطه تا کنون امکان انتقال آب شرب از خط انتقال سد کوچری به 17 روستای این شهرستان فراهم شده که انشاا... در تابستان سالجاری اهالی این روستاها از آب شرب خط انتقال مذکور برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: اجرای رینگ شمالی شهر اراک بطول5/3کیلومتر و احداث مخزن 10 هزار مترمکعبی با صرف اعتباری بالغ بر10 میلیارد تومان، از دیگر اقدامات دولت در بخش آبرسانی به شهر اراک از خط انتقال سد کمال صالح می باشد.

فیلی در پایان گفت:  آبرسانی به شهر تفرش از سرچشمه هفتیان با 60 کیلومتر خط انتقال و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در دست اقدام است و عملیات آبرسانی به شهرساوه نیز از خط انتقال سد کوچری با اجرای خط انتقالی بطول 133 کیلومتر از تصفیه خانه دودهک دلیجان آغاز شده که با برآورد هزینه ای بالغ بر 250 میلیارد تومان به مخزن 5 هزار مترمکعبی یحیی آباد شهر ساوه خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز