مشاور وزیر ارشاد:

رأی مجدد مردم به روحانی یعنی جلوگیری از وقفه برای آشنایی با مسائل کشور/ روحانی اصلح ترین نامزد

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۲۳:۳۱:۳۷
کد خبر: ۵۵۹۰۱۲
رأی مجدد مردم به روحانی یعنی جلوگیری از وقفه برای آشنایی با مسائل کشور/ روحانی اصلح ترین نامزد
مشاور وزیر ارشاد گفت: از روزی که رأی مجدد مردم به روحانی داده شود کار را ادامه می دهند و وقفه ای در کار برای آشنایی با مسائل کشور ایجاد نمی شود؛ به همین دلیل می گوییم حالا که به نیمه راه رسیده اند چقدر خوب است که مردم این امکان را فراهم کنند تا این راه به سرانجام برسد و برنامه ها مثل نهال های کاشته شده ثمر و میوه بدهد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید رضا موالی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان اظهار کرد: بحث مطرح کردن روحانی به خاطر چیست؛ همه نامزدهای انتخاباتی انسان های محترم و شریفی هستند و اثبات شی می کنیم و معتقدیم که باید با یک نفس اخلاقی و اخلاق انتخاباتی وارد رقابت شویم تا انتخاباتی اخلاقی و سالم را برگزار کنیم.

وی افزود: معتقد هستیم که برای شناخت پدیده ها، موضوعات و شخصیت ها بر اساس یک پروسه باید اقدام کنیم؛ در پروسه فیلم و در پروژه فقط عکس می گیرند. به واسطه شناخت 25 ساله از روحانی به نظرم وی نامزدی اصلح در انتخابات ریاست جمهوری است.

مشاور وزیر ارشاد تصریح کرد: در زمینه ویژگی علمی وی دانش آموخته حوزه علمیه است؛ شخصیتی عالم و اخلاقی و همان کسی که امام راحل در مورد ایشان تعابیر بلندی داشتند.

موالی زاده ادامه داد: روحانی یک شخصیت آکادمیک و علمی هستند که از وی شخصیت برجسته علمی و فرهیخته ساخته است. 20 سال حضور در پارلمان و 5 دوره حضور در مجلس و ریاست کمیسیون های مهم و هشت سال نائب رئیس مجلس بودن همه نشان احاطه وی بر امور مجلس و قانون گذاری است.

وی عنوان کرد: در هیئت رئیسه مجلس توفیق همکاری با وی را داشته و از نزدیک شاهد مدیریتش بوده ام؛ اولین کسی که لفظ امام را برای امام راحل عظیم الشأن به کار برد و بعد از آن با نام امام که صلوات می فرستادند همین حسن روحانی بود. مبدع این کار دکتر روحانی بوده و حضور وی در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار بزرگ مرد تاریخ معاصر آیت الله رفسنجانی کاملا روشن بود.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینکه روابط آیت الله هاشمی و دکتر روحانی بسیار تنگاتنگ بود، گفت: در مدرسه ای درس خوانده که در رأس آن آیت الله بهشتی بوده و همراه با کسانی مثل مقام معظم رهبری (نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی) و آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

احاطه روحانی به مسائل دیپلماتیک/ رفع سایه تحریم با درخشش افسران انقلابی جبهه دیپلماسی

موالی زاده با اشاره به تجربه گران سنگ اجرایی وی در زمینه های مختلف گفت: در دوره قابل توجهی دبیر شورای عالی امنیت ملی و چهار سال رئیس جمهور بوده که از نزدیک هم با مشکلات سراسر کشور آشنا شده است.

وی با اشاره به احاطه دکتر روحانی به مسائل دیپلماتیک به عنوان یکی دیگر از ویژگی های برجسته وی عنوان کرد: علم، هنر و فن سه وجه دیپلماسی است که دکتر روحانی از هر سه مورد آن برخوردار است. با یک شخصیت علمی، کارآمد، دیپلماتیک و آشنا به مسائل داخلی و خارجی روبرو هستیم.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینکه ذیل بند هفت منشور سازمان بین المللی بودیم که به واسطه برجام از آن خارج شدیم، یادآور شد: اقداماتی که در خلال این چهار سال انجام شده گفت: اولین اقدام موضوع برجام است که افسران انقلابی، متدین و غیور در جبهه دیپلماسی مذاکرات را با پنج به علاوه یک به سرانجام رسانده و سایه تحریم به واسطه آن از سر کشور برداشته شد.

موالی زاده اضافه کرد: قیمت هر بشکه نفت 104 دلار بود که به 35 دلار هم کاهش پیدا کرده بود؛ باید اتفاقی رخ می داد که این کاهش قیمت را جبران کنیم و آن هم افزایش تولیدات نفتی و فروش آن بود. برجام در زمینه کشتیرانی، بیمه و ارتباط با بانک های جهانی مؤثر واقع شده و البته هنوز کار تکمیل نشده و آثار دیگر در درازمدت خودش را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: با همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و ارتش شاهد یک امنیت بسیار خوب در ایران در میان این منطقه آشوب زده باشیم. ضریب امنیت در کشورهای دیگر گاها پایدار نیست و کاهش پیدا می کند ولی در چهار سال اخیر شاهد امنیت بسیار خوبی در ایران بودیم.

مشاور وزیر ارشاد در ادامه بیان کرد: فندانسیون خوبی برای اقتصاد کشور فراهم شده و در نهایت بعد از آن کارهای خوبی در این حوزه انجام و منجر به کاهش تورم و مثبت شدن تراز تجاری کشور شده است.

افزایش فعالیت های مدنی و احیای خانه احزاب در دولت تدبیر و امید

موالی زاده با اشاره به اینکه مؤلفه های اقتصاد و فضای کسب و کار بهبود پیدا می کند، گفت: سازمان های جهانی به صورت رسمی اعلام می کنند که اقتصاد ایران در حال پویایی است و این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت عنوان کرد: دولت در این مدت توانسته طرح تحول را به خوبی پیش ببرد. حضور مردم در فعالیت های مدنی با احیای خانه احزاب و افزایش تعداد خانه های مردم نهاد نیز از دیگر ظرفیت های این دولت است.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه سرمایه اجتماعی، انسانی و اقتصادی را داریم که همین روزها با حضور گرم مردم شاهد افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه هستیم که این قابل توجه است، گفت: در خوزستان دولت اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و که از آن جمله می توان به برنامه خوبی که برای ریزگردها دارد اشاره کرد. 30 درصد منشأ داخلی و 70 درصد آن خارجی است.

موالی زاده یادآور شد: ترکیه به شکل بی رویه ای روی دجله و فرات سد ساخته و ورود آب به حوزه آبی بین النهرین را کاهش داده و افغانستان نیز چنین سدسازی های بی رویه را تکرار کرده است. بنابریان نیازمند به یک سند ملی مدیریت آب در کشور ستیم که به گونه ای باشد تا همه همچون میثاق ملی به آن پایبند باشیم.

مدیریت مناسب بر حوزه آبی کشور/ مردم ولی نعمت هستند

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش می کند تا تالاب ها، دریاچه ها و مجموعه منابع آبی کشور احیا و مدیریت مناسبی بر حوزه آبی انجام شود، اظهار کرد: هفت کانون ریزگرد در خوزستان داریم که مهمترین آن جنوب غرب اهواز است؛ برای حل این مسئله در حال انجام نهال کاری و مرطوب کردن این کانون های ریزگردها هستیم.

مشاور وزیر ارشاد ادامه داد: خوزستان واقعا قطب رشد و توسعه است و دولت به این موضوع توجه دارد؛ خوزستان دارای منابع نفت، گاز، تأسیسات پتروشیمی، وجود ذخایر و منابع آبی، زمین حاصلخیز و بسیاری از ویژگی های این استان یک قابلیت مهمی را برای خوزستان ایجاد کرده است.

موالی زاده عنوان کرد: امروز به هر کدام از شهرهای خوزستان سفر کنید هیچ شهری را بدون استعداد پیدا نمی کنید. هر کدام یک استعداد در بخش خدمات، کشاورزی، آبی، گردشگری و غیره دارند و البته برخی شهرها چند قابلیت را همزمان دارند.

وی اضافه کرد: بحث  بکارگیری نیروی بومی بیشتر در پروژه های ملی، موضوع آب و ریزگردها هرکدام بخشی از مشکلات استان خوزستان هستند. اخیرا دولت برای موضوع آب اعتبار ویژه ای را مدنظر قرار داده و برنامه های ویژه ای را نیز برای ریزگردها دارند.

مشاور وزیر ارشاد یادآور شد: اگر ما خدمت مردم خوزستان می رسیم و از ویژگی های روحانی و اقدامات دولت می گوییم متقابلا وقتی با مسئولان و دولتمردان می نشینیم از مشکلات این استان هم به آنها خواهیم گفت. هرکجا به هر مسئولیتی رسیدیم به دلیل رأی و محبت مردم بوده و نباید هرگز فراموش کنیم که مردم ولی نعمت ما هستند.

روحانی نامزد اصلح ریاست جمهوری است

موالی زاده افزود: مردم خوزستان ویژگی های بسیار ارزشمندی دارند و این کاملا روشن است و هر انسان منصفی بر این ویژگی ها صحه می گذارد. آخرین نکته این است که روحانی نصف راه را طی کرده و به نیمه راه رسیده و با تمامی مسائل به صورت میدانی درگیر و آشنا هستند.

وی عنوان کرد: از روزی که رأی مجدد مردم به روحانی داده شود کار را ادامه می دهند و وقفه ای در کار برای آشنایی با مسائل کشور ایجاد نمی شود؛ به همین دلیل می گوییم حالا که به نیمه راه رسیده اند چقدر خوب است که مردم این امکان را فراهم کنند تا این راه به سرانجام برسد و برنامه ها مثل نهال های کاشته شده ثمر و میوه بدهد.

مشاور وزیر ارشاد تأکید کرد: ضمن احترام به همه کاندیداها باید اعلام کنم نامزد اصلح روحانی است و با توجه به همه ویژگی هایی که عرض کردم و مجموعه اقداماتی که دولت داشته به وی رأی دهیم خیلی بهتر است.

موالی زاده ادامه داد: با توجه به حضور جناح های مختلف سیاسی کشور چه اصلاح طلب، اصولگرای معتدل و اعتدالیون همه باید کمک کنیم تا این راه به سامان و نتیجه برسد.

وی در ارتباط با رأی های خاکستری گفت: اینکه آرای خاکستری چگونه می تواند تبدیل به آرای به نفع روحانی شود به نظرم بستگی به میزان حضور دارد تا بتوانیم مردم را نسبت به کارهای انجام شده در دولت و یا برنامه های آینده اقناع کنیم.

مشاور وزیر ارشاد یادآور شد: افزایش یارانه اساسا به این شکلی که توسط برخی نامزدها اعلام می شود امکان پذیر نیست؛ یارانه به تولید، به سلامت، تقویت بنیه دانش آموزان، زیربنایی و مستقیم هدفمند همه جزو بخش های مختلف یارانه هستند.

پرداخت یارانه به دهک خاص خالی از اشکال است

موالی زاده اضافه کرد: پرداخت یارانه هدفمند به دهکی خاص از جامعه اشکالی ندارد ولی به صورت پرداخت گسترده اگر پرداخت یارانه منجر به ایجاد تورم است نباید این کار انجام شود.

وی اظهار کرد: علت تفاوتی که گاهی بین بانک مرکزی و مرکز آمار می بینیم به خاطر تفاوت آنها در شاخص های سنجش است.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به افزایش تعداد پارک های علم و فناوری به 36 مورد در کشور گفت: در سال 2015 اولین قطعنامه سازمان ملل در ارتباط با مقابله با طوفان های گرد و غبار تصویب شده است.

موالی زاده با اشاره به خودکفایی گندم بیان کرد: هم اکنون بیش از هشت و نیم میلیون تن گندم در سیلوهای ذخیره گندم وجود دارد و امسال 6 و نیم میلیون هکتار زیرکشت گندم رفت.

تشریح اقدامات و عملکرد مثبت دولت

وی تشریح کرد: توزیع بنزین یورو چهار در 40 شهر کشور، صدور مجوز انتشار برای 220 هزار کتاب، تصویب 120 میلیون تومان برای وام مکسن زوجین در شورای پول و اعتبار، پرداخت بیش از 17 هزار میلیارد تومان به واحدهای مسکونی، کاهش 13 هزار و 200 میلیارد تومانی بدهی دولت به نظام بانکی، کاهش نرخ تورم از 31 به 6 درصد، رشد منفی 6.8 درصد به 11.2 درصد و کاهش سهم نفت در بودجه عمومی دولت از جمله اقدمات مثبت این دولت است.

مشاور وزیر ارشاد در پایان اظهار کرد: در طی این مدت افزایش رشد برای حقوق بخش های مختلف داشتیم اما به هر حال این کافی نیست. میزان تولید نفت خام ما در سال گذشته نزدیک به چهار میلیون بشکه بود که به رشد 91 درصدی صادرات نفت خام و میعانات منجز شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز