فرماندار ساوه:

اصلاح قوانین موجب کاهش بزهکاری و جرم در جامعه می شود

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۴:۴۵:۳۸
کد خبر: ۵۵۹۴۲۳
اصلاح قوانین موجب کاهش بزهکاری و جرم در جامعه می شود
معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: اصلاح قوانین موجب کاهش بزهکاری و جرم در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ محمد بهاروند در نشست مجمع عمومی و جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان شهرستان های ساوه و زرندیه، افزود: از جمله قوانینی که نیاز به اصلاح دارد و حجم قابل توجهی از آمار زندانیان را کاهش خواهد داد، قانون چک است. 

وی با اشاره به اینکه زندانیانی که به دلیل جرایم غیر عمد در زندان هستند، محکومیت مالی دارند، افزود: بسیاری از محکومیت های مالی ناشی از صدور چک بلامحل است و اگر قانون چک اصلاح شود و هر کسی قادر به دریافت دسته چک نشود، بسیاری از جرایم مالی کاهش یافته و خانواده‌های زندانیان را نیز با مشکل مواجه نخواهد کرد. 

وی بیان کرد: با زندانی شدن افرادی که جرایم غیر عمدی دارند چاره ای جز حمایت از آنان نیست چرا که این خانواده‌ها آسیب‌های خاص خود را دارند و ورود انجمن حمایت از زندانیان و خیرین در این عرصه بسیاری از نیازهای آنان را برطرف کرده است. 

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به حضور پررنگ خیرین در حوزه سلامت و مدرسه سازی افزود: خیرین باید در حوزه حمایت از حانواده‌های زندانیان نیازمند نیز مشارکت داشته باشند که لازمه این کار فرهنگ سازی است اما در حمایت از زندانیان فرهنگ سازی لازم صورت نگرفته است. 

وی تصریح کرد: خیرین افرادی نیکوکار و فرهیخته هستند که با حس نوعدوستی خود در کمک به خانواده‌های زندانیان علاوه بر برخورداری از اجر معنوی این کار موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نیز خواهند شد. 

بهاروند خواستار توسعه فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان در راستای حرفه آموزی و اشتغال برای زندانیان و خانواده های آنان شد و افزود: در این میان نقش موثر مراکز فنی و حرفه‌ای و کارآموزی بیشتر احساس می‌شود. 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان نیز گفت: کمک به خانوده زندانیان، بازسازی شخصیت و اصلاح و ارشاد زندانیان، کمک در جهت آموزش حرفه ای به زندانیان، کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی با تهیه فرصتهای شغلی یا کمک مالی از جمله اهداف این انجمن است.

نصرت اله موسوی افزود: مساعدت در بهبود وضع بهداشت و درمان ، ترغیب و تشویق فعالیت‌های فرهنگی، وزرشی، حرفه‌ای و آموزشی زندانیان از دیگر اهداف است.

وی از خیرین و نیکوکاران درخواست کرد تا با سعه‌صدر و با پرداخت مبالغ محکومیت زندانیان جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنها را فراهم کنند و در کمک به حمایت از خانواده زندانیان مشارکت داشته باشد.

موسوی کمک‌های ماهانه، اهدای سبد کالا، تامین هزینه تحصیل، اعزام به مشهد و معرفی به کار خانواده زندانیان را از جمله فعالیت های این انجمن برشمرد. 

در این جلسه که در مجموعه پذیرایی تشریفات ساوه برگزار شد، خیرین بالغ بر 600 میلیون ریال را به صورت نقدی جهت کمک به خانواده‌های زندانیان اهدا کردند و در ادامه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خیرین تقدیر بعمل آمد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز