کلانتری خبرداد:

بیش از ۴۲۵ هزار نفر در استان ایلام واجد شرایط رای دادن هستند

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۵:۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۵۹۴۵۴
بیش از ۴۲۵ هزار نفر در استان ایلام واجد شرایط رای دادن هستند
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: 425 هزار و 337 نفر در این استان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، شرایط رای دادن را در انتخابات روز جمعه 29 اردیبهشت دارند.

به گزارش برنا ایلام-حسین کلانتری  اظهار داشت: بیشترین میزان رای دهندگان در شهرستان ایلام و کمترین میزان هم مربوط به شهرستان سیروان است.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و حفاظتی کار برگزاری انتخابات را در 740 شعبه اخذ رای این استان بر عهده دارند، افزود: در صورت لزوم نیروهای پشتیبانی نیز بکارگیری می شوند.

کلانتری تاکید کرد: بیش از 2 هزار نفر نیروی انتظامی نیز به شکل مستقیم تامین حفاظت و امنیت شعب اخذ رای در مناطق شهری و روستایی این استان را عهده دار هستند.

وی یادآور شد: پوشش مخابراتی برای آنتن دهی به شکل آنلاین در بیش از 99 درصد نقاط تعیین شده و محل های استقرار شعب اخذ رای برقرار شده است و در 2 روز باقی مانده این وضعیت را به 100 درصد ارتقا می دهیم.

وی از عموم نامزدها و هوادران آنها خواست در 2 روز باقی مانده از فرصت تبلیغات از راه اندازی کارناوال و اجتماع جمعیت در معابر عمومی بویژه شب ها خودداری کنند چرا که منجر به اخلال در نظم عمومی و مشکلاتی برای شهروندان می شود بنابراین اگر مشکلی در این زمینه بروز کند، کسانی که اجازه داده اند هواداران شان کارناوال راه بیاندازند باید پاسخگوی رفتار خلاف خود باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام همچنین از نامزدها و هواداران آنها درخواست کرد از دادن شعارهای تنش زا و التهاب آفرین پرهیز کنند و تنها به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود بپردازند.

وی گفت: در فرصت باقی مانده تا انتخابات بطور سرزده از ستادهای انتخابات در فرمانداری ها و بخشداری های مختلف استان بازدید می کنیم تا در جریان آخرین وضعیت آمادگی ها و اقدامات انجام شده به منظور اجرای این همه پرسی ملی آگاهی پیدا کنیم.

کلانتری افزود: تعرفه های مورد نیاز برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان پیش بینی و به فرمانداری های دهگانه استان ارسال شده ضمن اینکه تمامی اقلام و تجهیزات مورد نیاز نیز تامین و در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته است.

به گفته وی، همه فرمانداران و بخشداران با همکاری هیات های اجرایی و نظارت و معتمدین محلی آماده برگزاری این همه پرسی ملی در 740 شعبه اخذ رای هستند.

وی اضافه کرد: مردم در جمهوری اسلامی در حقیقت خود برگزار کننده انتخابات هستند چرا که هیات های نظارت از میان اقشار مختلف مردم همچون بازاریان، اصناف، کارمندان و بازنشستگان اعضای شعب را بر می گزینند.

* فرآیند رای دادن به شکل الکترونیک پیچیده نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه انتخابات شورای شهر ایلام به شکل الکترونیکی و تمام مکانیزه برگزار می شود ساز و کارهای لازم در این ارتباط اندیشیده شده است.

کلانتری گفت: به دلیل اینکه برای نخستین بار است این شکل رای دهی را داریم گروه هایی در نقاط پر جمعیت شهر به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با رای دادن به شکل الکترونیکی مستقر شده اند و آموزش های لازم را به مردم این شهر ارائه می دهند.

وی با درخواست از رای دهندگان برای همراه داشتن کد نامزدهای مورد نظر خود هنگام رای دادن، تاکید کرد: فرآیند رای گیری به صورت الکترونیک پیچیده نیست ولی مسئولان امر پیش بینی کرده اند در صورت بروز هر گونه مساله ای با هماهنگی هیات های نظارت، امکانات پشتیبان همچون شعب اخذ رای و تعرفه در شعبه ها باشد تا مردم امکان رای دادن با سرعت بیشتری را پیدا کنند.

وی افزود: شرایط امنیتی با همراهی نیروهای مرزبانی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در عالی ترین شکل ممکن در این استان وجود دارد و کوچکترین نگرانی احساس نمی کنیم.

به گفته کلانتری، مسائل داخلی به خوبی رصد می شود ضمن اینکه تمام تلاش ها بر این است که فضای انتخابات پرشور و با نشاط باشد چون هدف اصلی نظام همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: زمینه سازی مشارکت حداکثری است.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: هر چه حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر باشد توطئه های دشمنان خنثی و پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی ها داده می شود.

وی یادآور شد: مشارکت مردم در آینده کشور بسیار تعیین کننده است و این حضور پیام بلندی برای جهانیان دارد البته مسئولیت دست اندرکاران را برای خدمت رسانی به مردم بویژه اقشار نیازمند و مستضعف مضاعف می کند.

 بنا نداریم فضای مجازی را در انتخابات امنیتی کنیم

کلانتری اظهار کرد: امنیت تبلیغات تاکنون مطلوب بوده و تلاش کرده ایم فضای مجازی نیز شرایط سالم و امنی داشته باشد ضمن اینکه بنا نداشته و نداریم فضای مجازی را امنیتی کنیم تا شرایط برای فعالیت قانونی تمامی نامزدها و هواداران آنها فراهم شود.

وی افزود: موارد اندکی از بروز برخی تخلفات انتخاباتی طی این مدت گزارش شده که اکثر آنها با تذکر برطرف شده اند ولی انتظار داریم در فرصت باقی مانده، اعضای ستادهای نامزدها قوانین و مقررات را رعایت کنند تا تخلفی که منجر به تشکیل پرونده و برخورد قضایی شود، را شاهد نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی یادآور شد: اصلا مایل نیستیم در فضای واقعی و مجازی برای کسی پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شود چرا که همه در تلاش هستیم شور و نشاط را در جامعه فراهم کنیم تا به مشارکت حداکثری بیانجامد و یک رکورد تاریخی و یک حماسه بزرگ دیگر خلق شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.

 

 

ایرنا-ایلام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز