استاندار سیستان وبلوچستان:

۳ سال متوالی سیستان و بلوچستان ثبت جهانی داشته است

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۵۹۶۳۸
۳ سال متوالی سیستان و بلوچستان ثبت جهانی داشته است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 3 سال متوالی سیستان و بلوچستان ثبت جهانی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای راهبردی گردشگری در سالن جلسات استانداری در زاهدان اظهار کرد: تا یکی دو ماه آینده افتتاح سه بیمارستان 500 تختخوابی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار خواهیم داشت و این یک فرصت و جهش بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید از ظرفیت همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان استفاده کنیم و در بخش سلامت نباید صرفا به پذیرش بیماران خارجی اکتفا کنیم.

این مسئول ادامه داد: میتوانیم یک ورود جدی بر بازارهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه داشته باشیم.

وی با اشاره به این که در توافق با وزیر راه پیشنهاد شد تا با صدور ویزای بدون واسطه در پایانه های مرزی استان موافقت کنند، گفت: میتوانیم این طرح را به عنوان یک طرح ملی در سیستان و بلوچستان پیگیری کنیم.

هاشمی بیان کرد: این یک توفیق بزرگ برای این استان است که 3 سال متوالی ثبت جهانی از آن سیستان و بلوچستان شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال که سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری است توقع ما از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که در نمایشگاه های داخلی و خارجی خودش را به شکل برجسته نشان دهد و در هیچ نمایشگاه خارج از کشور نام این استان نباید از قلم بیفتد.

این مسئول گفت: برپایی بازارچه های صنایع دستی و نمایشگاه های برای این استان فرصت هستند و اگر به اشتغال پایدار فکر میکنیم این نمایشگاه ها یک ضرورت محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که سیستان و بلوچستان یک "روستااستان" هست و 51 درصد آن را روستاها تشکیل میدهند مسئولان باید یک رویکرد روستایی داشته باشند.

 

نظر شما