معاون رییس جمهور:

در مدارس انرژی اتمی فرزندانی صالح تربیت می شوند

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۱:۴۷:۴۶
کد خبر: ۵۵۹۷۹۸
در مدارس انرژی اتمی فرزندانی صالح تربیت می شوند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با راه اندازی مدارس انرژی هسته ای فرزندانی عالم، خدا ترس و مومن را تربیت می کنیم تا مانند شهدا ما را به عزت برسانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کلنگ زنی ساخت دبیرستان هسته ای در قزوین اظهارکرد: مدارس سازمان انرژی اتمی که در تهران و مشهد راه اندازی شده بسیار مشهور هستند و بهترین ها را تربیت کرده اند که به مجامع بین المللی راه یافته اند که امیدواریم این رویه در قزوین هم ادامه داشته باشد.

وی افزود: با راه اندازی دبیرستان های هسته ای تلاش می کنیم تا نسلی مومن، خدا ترس، خادم ملت و متعهد و عالم تربیت شود.

صالحی بیان کرد: مدرسه انرژی اتمی در تهران از نظر جمعیت محدود است اما از نظر جوایز و حضور در مجامع بین المللی سهم ۲۵درصدی دارد و این مدارس بر اساس کیفیت بنا شده و هم به دین و ایمان وعلم فرزندان کشور رسیدگی می کند و هم روی علم هسته ای در کشور کار می کند.

معاون رییس جمهور گفت: در تهران تاکنون برای دختران و بانوان این گونه مدارس را نداشتیم لذا مصمم هستیم با توسعه مدارس انرژی هسته ای در تهران زمینه تحصیل دختران را هم فراهم  کنیم تا انسانهایی عالم تربیت شوند.

وی یادآورشد: در مشهد که پایتخت معنوی کشور است در جوار امام رضا(ع) مدرسه زیبایی را بنا کرده ایم که امسال دانش آموز جذب خواهد کرد که با معماری بسیار زیبایی در بهترین نقطه مشهد ساخته شده است.

صالحی گفت: مهم این است با کیفیت درست بتوانیم به نسل جدید آموزش دهیم و در نهایت هدف ما ترویج و آموزش خدا ترسی و خدا باوری و عالم بودن در میان دانش آموزان است.

رییس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: تلاش می کنیم تا نسلی را تربیت کنیم تا یک بال سالم علم و یک بال سالم معرفت داشته باشند و مثل شهیدان شهریاری، علی محمدی، رضایی نژاد، احمدی روشن اوج بگیرند و کشور را به تعالی برسانند.

وی گفت: ازاستاندار، شهردار، مدیرکل آموزش و پرورش و پدر شهید تبریزی که زمین بسیار ارزشمندی را اهدا کردند تا انسان سازی کنیم تشکر می کنیم و این کار باقیات صالحاتی برای این خانواده نیکوکار است.

کلنگ ساخت دبیرستان انرژی اتمی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰متر مربع و ۱۵کلاس درس در منطقه پونک قزوین با حضور دکتر صالحی معاون رییس جمهور به زمین زده شد.

نقشه ساخت، اعتبارات و تجهیزات این مدرسه توسط سازمان انرژی اتمی تهیه شده وبا اعتبار اولیه ۴میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

این زمین آموزشی توسط حاج جعفر اصلی تبریزی پدر شهید محمد حسن اصلی تبریزی اهدا شده است.

دبیرستان ۱۵کلاسه انرژی اتمی دارای فضای آموزشی به متراژ ۱۷۰۰متر مربع، سالن سایت، سالن ورزشی به مساحت ۳۶۵ مترمربع، کارگاههای آموزشی و علمی به مساحت ۶۹۰مترمربع است.

این دبیرستان ظرفیت تحصیل ۴۰۰دانش آموز دختر و پسر در رشته انرژی هسته ای را دارد.

این واحد آموزشی که سومین دبیرستان هسته ای کشور پس از تهران و مشهد است در مدت ۱۴ماه ساخته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز