مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

دولت تدبیر و امید آرامش و امنیت را در کشور حاکم کرد

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۲۶:۴۵
کد خبر: ۵۵۹۸۴۵
دولت تدبیر و امید آرامش و امنیت را در کشور حاکم کرد
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی امنیت و آرامشی که امروز در جامعه حکم فرما است مربوط به عملکرد دولت تدبیر و امید است و جو روانی و پر از استرس سال 91 قابل فراموش شدن نیست.

به گزارش  خبرگزاری برنا مرکزی؛ محمد تقی آبایی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اولین جلسه شورای اداری سال جاری که با حضور معاونین و روسای ادارات زیر مجموعه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار داشت : امیدواریم سالی پر رونق در انتظار کشورمان باشد هدف ما خدمت است و ما به این جایگاه به عنوان ابزاری برای خدمت نگاه می کنیم و هدف اصلی کار و رضایت ارباب رجوع است و در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغال معرفی کرده وظیفه ما و مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی سنگین تر شده و همه نگاه ها به سمت ماست چرا که وزیر مسئولیت اشتغال را پذیرفته و ما باید در این راستا به نحو مطلوب عمل کنیم.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات و تخریب دولت  از دید برخی از افراد و رسانه ها در خصوص ناتوانی دولت در تحقق شعار سال ۱۳۹۵ اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل گفت: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل اساسی و محوری دانسته که در تمامی سالها باید مد نظر قرار گیرد و مفهوم اقتصاد مقاومتی به معنی توجه دادن به توان داخلی بنگاه و رقابت پذیری و صادرات گرایی است.

آبایی افزود :آنچه در مناظره ها دیده می شود توهین به دولت است و وظیفه ما است که عملکرد دولت را تبیین  و به مردم  اطلاع رسانی کنیم.

ایشان ادامه داد : امنیت و آرامشی که امروز در جامعه حکم فرما است مربوط به عملکرد این دولت است و جو روانی و پر از استرس سال 91 قابل فراموش شدن نیست.

وی به شرایط اقتصادی کشور درسال 92 که با کشور ونزوئلا هم راستا بود اشاره کرد و گفت کشور ونزوئلا طبق گزارش موسسه اقتصادی کاتو در پایان سال 95با نرخ فلاکت ۵۷/۴ درصد همچنان  دربین 59 کشور در بدترین شرایط قرار دارد و ایران توانسته با نرخ تورم کمتر از 10 درصد و رشد اقتصادی حدود 7 درصد و رساندن شاخص فلاکت به 22/6 رشد کند و این نشان دهنده این است که اقتصاد در مسیر درست خود قرار گرفته است شاید تا رسیدن به حد مطلوب فاصله است اما دولت تدبیر و امید با تمام تلاش در این راه قدم برداشته است  و اگر می خواست همان سیاست غلط دولت قبل را پیش بگیرد به این موفقیت نمی رسید.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی  با اشاره به نرخ بیکاری در کشور گفت: استان مرکزی پارسال پایین ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: آمارها بیانگر آن است که رونق اقتصادی در استان مرکزی سرعت گرفته و شرایط مناسبی در حوزه کسب و کار حاکم است 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: برنامه ششم توسعه تدوین و ابلاغ شده است و در خصوص اشتغال موراد خوبی مطرح شده است و توسعه اشتغال خرد و کوچک با محوریت روستاها از برنامه های مهم و اولویت دار این استان در سال جاری است.

وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی رونق اقتصاد و اشتغال خرد توسط دفتر روستایی استانداری و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های مختلف این استان به منظور شناخت استعدادها و پتانسیل های مختلف روستاها در دست بررسی است.

آبایی در ادامه از روسای ادارات خواست تمام سیاست های اداره کل را بطور دقیق اجرا کرده  و انتظارات  اداره کل در ادارت شهرستان ها محقق شود.

در ادامه جلسه روسای ادارات زیر مجموعه به ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای تحت پوشش خود پرداختند و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز