معاون بهداشتی وزیر بهداشت:

توجه ویژه ی طرح تحول سلامت به بیماریهای غیرواگیر

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۵۲:۵۲
کد خبر: ۵۵۹۸۷۲
توجه ویژه ی طرح تحول سلامت  به بیماریهای غیرواگیر
دکترعلی اکبر سیاری گفت: کشور ما تاکنون در خصوص پیشگیری از بیماریهای واگیر فوق العاده بوده است اما متأسفانه توجه چندانی به بحث بیماریهای غیرواگیر نداشته است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دردیداربا روسای شبکه های بهداشت و درمان استان لرستان  ارتباط با خدا، نظم و انضباط، کار با برنامه و هدف، سخت کوشی و عمق بخشیدن به سیستم را اصول مهم تحقق اهداف کلیه ی برنامه ها قلمداد کرد.

دکترعلی اکبر سیاری ضمن ابراز رضایتمندی از روند اجرای برنامه های تحول سلامت در استان لرستان به ویژه در حوزه ی بهداشت گفت: خوشبختانه لرستان در این مسیر خیلی خوب درخشید اما هنوز در میانه راه است اما در عین حال اقدامات این یکی دو سال در حوزه سلامت با کلیه ی اقدامات صورت گرفته از زمان تأسیس شبکه های بهداشت و درمان برابری می کند که در نوع خود بی نظیر است.

وی عنوان کرد: پس از چند سال از تأسیس شبکه های بهداشت و درمان ما شاهد افت شدید این مجموعه بودیم که آن هم به دلیل توجه بیشتر دانشگاهها به مقوله ی آموزش و درمان بود.

سیاری تأکید کرد: با شروع دولت یازدهم و از زمان روی کار آمدن آقای دکتر هاشمی حوزه بهداشت و سلامت مردم کانون توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دولت قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: دکتر هاشمی این توجه را به درستی مدیریت کرد تا این تحول عظیم که امروز ما شاهد آن هستیم در حوزه بهداشت و درمان رخ دهد.

سیاری همچنین اذعان داشت: دولت در شرایط فوق العاده سخت اقتصادی این مهم را (طرح تحول سلامت) به سرانجام رساند و این فعال بودن وزیر باعث ایجاد انگیزه و فعال شدن هرچه بیشتر روسای دانشگاهها شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت همچنین با اشاره به این موضوع که عزم و اراده رمز دستیابی به اهداف بزرگ است به بیان آمارهایی از دست آوردهای طرح تحول سلامت پرداخت و گفت: دراین برنامه ما تعداد پزشکان خانواده را از 4000 نفر به 6400 نفررساندیم ضمن این که اعتبارات بخش روستایی را به 8 برابر ارتقا دادیم.

وی همچنین عنوان کرد: ما 280 قلم داروی ارائه شده برای مردم در روستاها را که قبل از اجرای طرح تحول بود پس از اجرا به 420 قلم رساندیم که در کشور بی سابقه است.

سیاری همچنین گفت: از دیگر دست آوردهای طرح تحول سلامت اجارهی 2400 خودرو برای برنامه های روستایی بود که با وجود مشکلات دانشگاه برای استخدام نوع اشتغال زایی به حساب می آید کما این که ما در حوزه مراکز جامع سلامت توانستیم در ازای جمعیت تعریف شده برای شهر و روستا کارشناسان تغذیه، بهداشت روان و مراقبین سلامت را جذب و در خدمت تأمین سلامت مردم قرار دهیم.

سیاری در ادامه به توجه ویژه ی طرح تحول سلامت در حوزه ی بهداشت به بیماریهای غیرواگیر اشاره کرد و گفت: کشور ما تاکنون در خصوص پیشگیری از بیماریهای واگیر فوق العاده بوده است اما متأسفانه توجه چندانی به بحث بیماریهای غیرواگیر نداشته است.

وی ادامه داد: از برکات دیگر طرح تحول سلامت برنامه ریزی و توجه به بیماریهای غیرواگیر است.

 سیاری با اشاره به نقش تغذیه و کم تحرکی در بیماریهای غیرواگیر منجر به مرگ و میر مانند سکته و دیابت گفت: خوشبختانه در این طرح تمام جوانب بیماریهای غیرواگیر در نظر گرفته شده و برای خانواده ها برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم شرایطی رقم بخورد تا در سال های آینده شاهد تداوم برنامه های تحول سلامت و برداشتن گام های اساسی در راه ایجاد جامعه ای سالم و عاری از بیماری و ناراحتی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز