جلسات فشرده کاری مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در باکو و نخجوان

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۳:۰۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۹۸۸۵
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در دیدار با مسئولین بلندپایه سیاسی و ورزشی باکو و نخجوان بر توسعه همه جانبه همکاری های فرهنگی و ورزشی و حوزه جوانان بین دو طرف تاکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکو عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش وجوانان آذربایجان غربی که به دعوت رسمی وزیر جوانان و ورزش این کشور و همتای خود در باکو به جمهوری آذربایجان سفر کرده است طی جلسات فشرده و مهمی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، فایق رئیس فدراسیون جهانی بودو و نیز وزیر جوانان و و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان و منصور آیرم سرکنسول کشورمان در نخجوان بر توسعه همکاری های دوجانبه فرهنگی و ورزشی و حوزه جوانان تاکید کرد.

دکتر جواد جهانگیر زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با ابراز خرسندی از حضور هیات عالی ورزش و جوانان آذربایجان غربی در باکو و با اشاره به سابقه طولانی و موثر همکاری ها و مناسبات دو کشور دوست و همسایه در حوزه فعالیت های مختلف بخصوص ورزش و جوانان گفت: سیاست ارتباطات همگرا و سازنده و مراودات عالی بین دولت ها و کشورهای منطقه بخصوص کشورهای مسلمان و دوست از اولویت های وزارت امور خارجه و سفارت می باشد و ما نیز در همین راستا در تلاشیم تا زمینه همکاری های مشترک دوجانبه را با توجه به ظرفیت های مهم و اثربخش این دو کشور فراهم نماییم و البته استان مرزی آذربایجان غربی نیز که سالها با جمهوری آذربایجان همکاری های خوبی در بخش های مختلف داشته و تفاهمنامه هایی نیز بین ادارات کل ورزش و جوانان باکو و این استان موجود بوده موید این ارتباطات دوستانه در سطوح مختلف بوده است.

جهانگیر زاده در خاتمه گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان تمامی تلاش خود را  برای تسهیل و گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه ورزش و جوانان بکار خواهد بست.

چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت ها و تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه ارتباطات بین المللی بین دو کشور، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت همکاری های دوجانبه آذربایجان غربی و باکو از عزم جدی وزارت ورزش و جوانان و استانداری بر تعمیق مناسبات فرهنگی و ورزشی و توسعه دیپلماسی ورزشی تاکید نمود.

همچنین در جریان چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکو، فایق رئیس فدراسیون جهانی بودو، ابلاغ مسئولیت ریاست کنفدراسیون آسیایی این رشته رزمی را به دکتر چمن گلی اهداء نمود.

کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در همین راستا بعنوان دبیر کنفدراسیون آسیایی بودو انتخاب شد.

دکتر چمن گلی و هیات عالی ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی همچنین میهمان منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری نخجوان و آزاد جباروف وزیر جوانان و ورزش نخجوان بود که در این جلسه مشترک نیز توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه بخصوص در زمینه برگزاری مسابقات دو جانبه و چندجانبه، اردوهای مشترک، تبادل داور و مربی و بازیکن، حوزه آموزش و برگزاری همایش ها و جشنواره های فرهنگی و ورزشی و فعالیت های تشکل ها و جوانان در قالب نمایشگاه ها و سمینارها موضوعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

جمهوری آذربایجان و نخجوان که در همسایگی استان آذربایجان غربی می باشند در حوزه ارتباطات فرهنگی و ورزشی سالهاست که در چارچوب تفاهمنامه هایی همکاری های بسیار خوبی داشته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز