ریس دادگستری شهرستان بویین زهرا تاکید کرد؛

همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۰۰:۴۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۰۰۳۳
همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند
رییس دادگستری شهرستان بویین زهرا بر حرکت کاندیداها و طرفدارانشان در چارچوب قانون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام حسین یوسفی زرومی رییس دادگستری شهرستان بویین زهرا گفت: دستگاه قضایی تنها به دنبال شکوه و عظمت در برگزاری انتخابات است چراکه منافع ملی و عزت نظام اسلامی بر هر تصمیم دیگری اولویت و ارجحیت دارد بنابراین همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخابات از اسفندماه سال95 در این شهرستان فعال شده است افزود: مراجع قضایی با تخلفات کاندیدای انتخاباتی برخورد می‌ کند.

این مقام قضایی به مواد مرتبط در قانون اساسی و قوانین موضوع انتخاباتی در قوانین جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: وزارت کشور در حوزه اجرایی، شورای نگهبان در حوزه نظارت و دستگاه‌ های دیگر در بحث امنیت و سلامت انتخاباتی از متولیان انتخابات هستند.

حجت الاسلام یوسفی زرومی یکی از وظایف قوه قضاییه را نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه امور کشور خواند و ابرازکرد: اجرای صحیح فرآیند برگزاری انتخابات به‌ صورت سالم و قابل اطمینان برای مردم ‌امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرایم از وظایف قوه قضاییه است بیان کرد: پیش بینی مقدماتی اقدامات بازدارنده در زمینه مسایلی که می‌تواند مسیر انتخابات را از لحاظ سلامت دچار خدشه کند در دستور کار قوه قضاییه است.

رییس دادگستری شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: دستگاه‌ های قضایی ستادی تحت عنوان ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخابات در مراکز استان و شهرستان‌ها ایجاد کرده که در همین راستا ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات از اسفندماه سال95 در شهرستان بویین زهرا فعال شده است.

حجت الاسلام یوسفی زرومی خاطرنشان کرد: بخش‌ های امنیتی، نظامی و انتظامی و بخش هایی که می‌توانند در انتشار اخبار موثر باشند مانند صدا و سیما و حوزه رسیدگی به جرایم فضای مجازی از اعضای ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی هستند.

وی امانتداری در بحث صیانت از آرای مردم را امری ضروری خواند و اظهارکرد: تخلف کاندیداهای انتخاباتی در ابتدا با تذکر پیگیری می‌شود و در صورت تکرار‌ تخلف با فرد خاطی‌ برخورد جدی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام یوسفی زرومی با تاکید بر اینکه همگان باید‌ محور حرکت در انتخابات را بر مدار قانون و قانون گرایی بگذارند افزود: نباید با استفاده از توجیهات مختلف از مسیر قانون تخطی کرد و قانون را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه مردم‌ با حضور در پای صندوق‌های رای آنچه که سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن‌ها است را رقم می‌زنند، یادآورشد: انتظار انتخاباتی با شکوه و با حضور رای اولی‌ها پای صندوق های رای داریم.

نظر شما