ژیلا حصاری، کاندید انتخابات شورای شهر مشهد:

اقتصاد و فرهنگ باید در کنار هم قرار بگیرند

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۶:۲۶:۲۸
کد خبر: ۵۶۰۰۵۰
اقتصاد و فرهنگ باید در کنار هم قرار بگیرند
کاندید انتخابات شورای شهر مشهد گفت: پروژه‌های فرهنگی بدون پیوست اقتصادی و پروژه‌های اقتصادی بدون پیوست فرهنگی فاقد نتیجه مطلوب است و باید این دو موضوع در کنار هم قرار بگیرند.

ژیلا حصاری در نشستی خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دلایلی که حقوق بانوان به‌صورت جدی دیده نمی‌شود عدم حضور زنان در عرصه انتخابات است و یکی از دلایل نادیده گرفته شدن بانوان در مدیریت شهری همین موضوع است.

وی بابیان اینکه بانوان از مجموع بیش از ۱۱۰ مسئولیت شهری سهمی ۱.۵ درصدی دارند افزود: تازمانی که اولویت اول در  انتصاب‌ها با مردان باشد  نمیتوانیم توانمندهای بانوان متخصص وتحصیلکرده شهرمان را شکوفا کنیم.

سخنگوی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه تعداد زنان متخصص در حوزه‌های مختلف شهری کم نیست، خاطرنشان کرد: همانگونه که در حوزه مدیریت شهری مردان توانمند زیادی داریم زنان توانمند زیادی هم داریم و باید از توان و تخصص هر دو گروه به شکل عادلانه و فارغ از نگاه‌های جنسیتی نگاه شود.

حصاری تصریح کرد: من در حوزه مدیریت شهری تجربه ۱۳ ساله دارم و میدانم که کمبودها، اشکالات و نواقص زیادی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بانوان و غیره وجود دارد و ما میخواهیم با ورود افراد متخصص وباتجربه در پنجمین دوره شوراها این نقایص را برطرف کنیم.

وی با تاید بر لزوم ایجاد عدالت شهری در مشهد تاکید کرد: همیشه تغییر رویه‌ها سخت است، اما باید از یک‌جا شروع شود. تفاوت طبقاتی در شهرها نباید باشد و همه باید از حقوق یکسانی برخوردار باشند و اگر هم تفاوتی هست باید اولویت با محرومان باشد.

کاندید انتخابات شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ شهروندی مسیرمان را گم کرده‌ایم، بیان کرد: مباحث فرهنگی یکی گام‌های موثر در توسعه شهری است و با تندروی‌های صورت گرفته در برخی موارد شاهد غفلت از این حوزه بسیار مهم بودیم.

** مشهد باید در طراز رضوی باشد

حصاری گفت: در حوزه نگهداری از مبلمان شهری و طراز فرهنگ شهروند رضوی هیچ‌کاری نکردیم و تمام صحبت‌ها و آمارها تنها در حد یک ادعا بوده است و در این حوزه برنامه ثمربخشی شاهد نبودیم تا که مشهد به آن کلاس طبقاتی برسد.

وی افزود: با توجه به تجربه اقتصادی‌ که دارم می‌گویم که پروژه‌های فرهنگی بدون پیوست اقتصادی و پروژه‌های اقتصادی بدون پیوست فرهنگی فاقد نتیجه مطلوب و دو موضوع اقتصاد و فرهنگ باید در کنار هم قرار بگیرند.

کاندید انتخابات شورای شهر مشهد گفت: شهر مشهد با وجود کرامات رضوی بسیار بالا در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت سوغات می‌تواند منافع زیادی ببرد و باید به موضوع اقتصاد زائر و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه توجه ویژه داشت و با وجود تمامی مشکلات موجود می‌توان با تعاملات دو طرفه میان مدیران شهری و سرمایه‌گذاران به اهداف مدنظر دست یافت و در یکی از اقدامات مثبت در حوزه معاونت اقتصادی فرایند سرمایه‌گذاری ۵۷ روزه شد و این کار در کمتر از دو ماه انجام شد.

 

نظر شما