استاندار قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه:

اعتبارات برای تکمیل پروژه های اولویت دار تخصیص می یابد

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۱۳:۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۶۰۲۵۹
اعتبارات برای تکمیل پروژه های اولویت دار تخصیص می یابد
استاندار قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه بر تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه های اولویت دار در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین اظهار داشت: پروژه های اولویت دار در راس برنامه تخصیص بودجه قرار دارند تا با تکمیل آنها شاهد جهش خوبی در استان قزوین باشیم.

همتی اذعان کرد: هر اختلافی که بین دستگاه‌ های اجرایی به وجود آمد باید مشکلات در کارگروه‌ های بازرسی و رسیدگی استانداری رفع شود و در صورت تخلف از این موضوع با مدیران مربوطه برخورد می‌شود.

وی افزود: در استان قزوین منابع محدود و مشخصی وجود دارد و باید اعتبارات را برای پروژه‌ هایی که اولویت بالاتری دارد هزینه کرد و سپس پروژه‌ هایی که پیشرفت بیش از ۶۰درصد در آن‌ها اتفاق افتاده را تکمیل و در نهایت بودجه را به دیگر پروژه‌ ها اختصاص داد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در وهله نخست باید از صادرات و سپس از تولید حمایت کرد گفت: صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری انگور و کشمش در سال گذشته برای پشتیبانی از تولید کشمش دو میلیارد تومان اختصاص داد که در سال جاری این میزان به ۱۰میلیارد تومان افزایش یافت تا در بازار تعادل ایجاد شود و دغدغه تاکداران رفع شود.

همتی عنوان کرد: پروژه‌ های مربوط به اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و مجموعه ورزشی ۶هزار نفری باید به صورت جدی پیگیری شود چراکه برای این دو پروژه مصوب از محل سفر ریاست جمهوری اعتبار در نظر گرفته شد و دستگاه‌ های مربوطه موظف به پیگیری آن هستند تا پس از سال‌ ها به این دو پروژه رسیدگی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: دو قطعه زمین به مساحت ۲۳هکتار در روستای نصرت آباد وجود دارد که ۱۳هکتار از این اراضی به فضای سبز تبدیل و ۱۰هکتار به بخش خصوصی واگذار شده که در هفته جاری باید از این اراضی بازدید به عمل آید و در اسرع وقت نسبت به تبدیل و بازگرداندن این اراضی به زمین کشاورزی اقدام شود.

همتی اضافه کرد: از این به بعد در مسیر بلوار آیت الله خامنه‌ای، مرحوم ابوترابی و بلوار دروازه رشت به هیچ عنوان نباید ساختمان جدیدی احداث شود و در صورت صدور پروانه ساخت، شهرداری قزوین باید جوابگوی عواقب آن باشد.

این مسوول مطرح کرد: هر شخص یا کشاورزی که برای محصور کردن زمین کشاورزی و باغات خود از فنس استفاده کند شهرداری نباید از آن مبلغی اخذ کند تا رغبت کشاورز برای کشت افزایش یابد اما این موضوع شامل باغ ویلا ها و ساخت و ساز غیر مجاز نمی‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: در هفته جاری باید از روستای ارنجک بازدید به عمل آید و ظرف همان هفته به موضوع آبرسانی این روستا رسیدگی شود و مشکل روستای ارنجک برطرف شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: یکی از سرمایه‌ گذاران خارجی علاقه‌ مند به سرمایه‌ گذاری در بخش انرژی خورشیدی در استان است که باید مجوز های مورد نیاز این سرمایه‌ گذار صادر شود و اگر سرمایه‌ گذار ظرف مدت ۶ماه نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرد سایر مجوزها اعطا می‌ شود و در غیر این صورت مجوز سرمایه‌ گذار لغو می‌شود و این سرمایه‌ گذار در اراضی مورد نظر حق بهره‌ برداری به غیر از انرژی خورشیدی را ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز