معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان :

ممنوعیت ورود بدون مجوز به محدوده های امن مناطق تحت مدیریت استان

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۳:۰۲:۳۱
کد خبر: ۵۶۱۱۸۸
ممنوعیت ورود بدون مجوز به محدوده های امن مناطق تحت مدیریت استان
نبی اله قائدرحمتی ازممنوعیت ورود بدون مجوز به محدوده های امن مناطق تحت مدیریت استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ازگشت و کنترل و پایش مداوم در مناطق تحت مدیریت استان و ممنوعیت ورود بدون مجوز به مناطق امن تحت مدیریت محیط زیست استان شامل مناطق حفاظت شده اشترانکوه-سفیدکوه خرم آباد-و پناهگاههای حیات وحش سفیدکوه ازنا ، سمندر لرستانی و اثرطبیعی ملی غار ماهی کور خبر داد.

نبی اله قائدرحمتی گفت: استان لرستان دارای اثر طبیعی ملی،2 منطقه حفاظت شده ؛ 2پناهگاه حیات وحش ؛5 منطقه شکار و صید ممنوع و4 زیستگاه حساس می باشد که در مجموع حدود 15 درصد مساحت استان را در بر می گیرند.

 وی اظهار داشت : به استناد ماده 1 دستورالعمل ورود به مناطق محیط زیست؛در محدوده های امن مناطق تحت مدیریت استان و اثر طبیعی ملی غارماهی کور افراد حقیقی و حقوقی مستلزم دریافت پروانه و یا مجوز ازسازمان حفاظت محیط زیست می باشند ودر سایر بخش های مناطق استان ورود و عبور و توقف‌‌ به‌ منظور بازدیدـ عکسبرداری‌ و سیاحت‌ آزاد می‌باشد مشروط‌ بر اینکه‌ به‌ رستنیهای‌ منابع‌ ملی‌ آسیبی‌ نرسیده‌ و موجبات‌ آرامش‌ حیات‌ وحش‌ نیز برهم‌ نخورد.

 معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: فصل بهار زمان زادآوری حیات وحش است و در این فصل  مردم بیشتر از طبیعت استفاده می کنند  و برخی افراد نیز بمنظورسبزی چینی و قارچ چینی وارد  مناطق حفاظت شده استان می شوند که این امرعلاوه بر سلب آرامش حیات وحش  باعث از بین رفتن رستنی ها و آسیب رساندن به منابع طبیعی و تنوع زیستی  می شود.

 قائدرحمتی ادامه داد: محیط بانان استان با جدیت وگشت و کنترل مداوم از ورود افراد به این محدوده ها  جلوگیری کرده و در صورت مشاهده نسبت به اخراج آنان اقدام وبرابرقوانین و مقررات مربوطه با متخلفان باهماهنگی مراجع قضائی برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : فصل زاد و ولد حیات وحش برای گونه های پستانداران بزرگ جثه بویژه میش و بزدر استان که درفصل بهار آغاز می گردد فصل پر خطری است وضرورت دارد مراقبت بیشتری در این فصل از حیات وحش استان صورت بگیرد.و به همین جهت مامورین اجرائی مناطق تحت مدیریت  ضمن گشت و کنترل  و پایش مناطق با هرگونه تخلف احتمالی برابر قوانین ومقررات برخورد می نمایند.

قائدرحمتی همچنین با اشاره به اهمیت انواع گونه های گیاهی و جانوری بعنوان شاخص های تنوع زیستی استان و نقش مهم آنها در زنجیره های اکولوژیک ؛ ضروری است که گروه های فعال دوستدار محیط زیست و عموم مردم با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ، در این ایام که حساسیت بیشتری دارد حفاظت و صیانت از این مواهب طبیعی که تنوع زیستی استان را تشکیل می دهند همت گمارند و با مساعدت و همراهی کلیه  ادارات محیط زیست تابعه استان از هرگونه تخلف بوته کنی ،شکار و صید وحوش یا تخریب زیستگاه و لانه های آنها، نقش کلیدی خود را در حراست و حفاظت از تنوع  زیستی استان که افزایش جمعیت حیات وحش را که مقدمه ای برای افزایش شاخصهای زیستمحیطی و توسعه پایدار درمناطق استان است ایفا نمایند.

قائدرحمتی در پایان از مردم خواست به منظور حفظ  محیط زیست ضمن همکاری با مامورین محیط زیست استان هرگونه خبر در این زمینه را به سامانه رایگان 1540 گزارش نمایند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز