مدیرکل اوقاف استان مرکزی :

پویایی موقوفات با ایجاد وقف مشارکتی/ مرکز سرطان کودکان استان مرکزی دایر می‎شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۱۴:۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۶۲۸۸۶
پویایی موقوفات با ایجاد وقف مشارکتی/ مرکز سرطان کودکان استان مرکزی دایر می‎شود
مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به راه‎اندازی مرکز سرطان کودکان این استان در فاز سوم بیمارستان موقوفه آیت الله خوانساری، گفت: ایجاد وقف مشارکتی، می‎تواند پویایی اقتصادی را رقم بزند به شرط آنکه در این مسیر نشست با متمولین، اطلاع‌رسانی ، تبلیغات، حضور و گزارش مدوام انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ حجت الاسلام سید محمد‌باقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی،با اشاره به اهمیت وقف مشارکتی در جامعه، گفت: یکی از کارهای شاخصی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد، ایجاد وقف مشارکتی بود که آنها را در بعضی از استان‌ها با هدف درمانی و سلامت رونمایی کردند. از این رو ایجاد وقف مشارکتی، توانست پویایی اقتصادی را در حوزه موقوفات نیز رقم بزند.

وی افزود: یکی از استان‌هایی که اوراق وقف مشارکتی برای احداث بیمارستان به آن تخصیص داده شد، استان مرکزی بود؛که ۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت وقفی برای این استان منتشر شد؛ از ابتدای سال ۹۵ تا به امروز نزدیک به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان که موقوفه حضرت آیت‌الله خوانساری است از این اوراق فروخته شد.

حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: این بیمارستان در فاز دوم در حال آماده شدن برای تجهیز است. قبل از تحویل سال ۱۳۹۶ هم با توجه به بازدیدی که از این مکان داشتیم بنا شد فاز سوم این بیمارستان با عنوان یک مرکز جدید برای کودکان سرطان دایر شود؛ البته فاز سوم هم گود‌برداری شده است. در این فاز هم از هیچ کوشش، تلاش و یاری کوتاهی نخواهیم کرد. 

وی با اشاره به اینکه فاز اول این بیمارستان توسط مرحوم آیت‌الله خوانساری احداث شده، افزود: فاز دوم و سوم این پروژه در حال تکمیل است؛ البته شرایط استان‌ها با یکدیگر در روند ساخت و احداث متفاوت است و قطعا کمک خیرین و متمولین در این حوزه هم متفاوت است؛ البته آنچه که باعث پیشرفت کار شد نشست با متمولین، اطلاع‌رسانی به مردم، تبلیغات انجام شده، حضور مسئولین و گزارش در شوراهای اداری بود. 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی بیان کرد: مهمترین مزیت «وقف مشارکتی»، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است؛ افراد می‌توانند با هر درجه از تمکن مالی، در وقف شرکت کنند و این مسئله می‌تواند نقش مؤثری در تقویت سنت حسنه وقف داشته‌ باشد. وقف‌های مشارکتی می‌تواند موقوفات را به راحتی به نیازهای روز جامعه تبدیل کند تا هم نیات واقفین به بهترین شکل اجرایی شود و هم بتوان بهره‌وری از آنها را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز