معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی :

اثربخشی طرح های پیشگیری بهزیستی در گرو اجرای مداوم و مستمر است

۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۴:۲۸:۵۳
کد خبر: ۵۶۳۴۴۸
اثربخشی طرح های پیشگیری بهزیستی در گرو اجرای مداوم و مستمر است
معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: اجرای طرح های پیشگیری از معلولیت، اعتیاد و آسیب های اجتماعی که توسط بهزیستی پیگیری می شود، در صورت تداوم و استمرار اثربخشی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ کیانوش امینی  ضمن بیان اینکه یکی از سیاست های کلان بهزیستی کشور پیشگیری مداوم و مستمر در حوزه های مربوطه است، اظهار داشت: برای اجرای طرح های پیشگیری، کاربران اجرایی دوره های تخصصی را زیر نظر متخصصین در بهزیستی می گذرانند و در هر دوره اطلاعات آنها به روزرسانی می شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های پیشگیری افزود: در یک جامعه، قدرت سرمایه اجتماعی از سرمایه های اقتصادی و... بیشتر بوده و از معیارهای مهم توسعه پایدار است، به همین دلیل مساله پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی به طور جدی در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با اشاره به محورهای عملیاتی معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی، گفت: طرح جدید غربال گری شنوایی کودکان سه تا شش سال، از جمله های طرح های جدیدی است که در سال جاری اجرای آن در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در شهرهای اراک و شازند که بیشترین روستاها را در میان دیگر شهرهای استان دارد اجرا خواهد شد، بیان کرد: دستگاه ها و تجهیزات موردنیاز این طرح نیز خریداری شده و آماده اجرا هستیم.

امینی خاطرنشان کرد: در این طرح پس از انجام غربالگری، چنانچه مشکلی در شنوایی کودک وجود داشته باشد، پیگیری صورت می گیرد تا در صورت امکان مشکل برطرف شده یا در راستای کاهش مشکل اقدام شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی از جمله استان هایی است که در این رابطه و اجرای دیگر طرح ها پیشگیری، دانشگاه علوم پزشکی با اداره کل بهزیستی مشارکت و همکاری خوبی دارد.

وی در مورد طرح غربال گری شنوایی نوزادان استان مرکزی گفت: این طرح در حال اجرا است که طی آن نوزادان از بدو تولد تحت غربالگری شنوایی قرار می گیرند تا اگر در شنوایی مشکلی دارند، با طی مراحل مربوطه به دنبال درمان آن از ابتدا باشیم.

امینی ادامه داد: در غربالگری اولیه اگر نوزاد مشکل داشته باشد و یا مشکوک به وجود مشکل شنوایی باشد، غربالگری ثانویه صورت گرفته و با تجهیزات دقیق تر شنوایی سنجی مورد بررسی قرار می گیرد که پس از آن مراحل مراجعه به متخصص، جراحی و... پیگیری خواهد شد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که طی دو سال اخیر براساس تحقیق و آمارهای به دست آمده، هیچ ناشنوایی وارد مدارس استان نشده است.

امینی بیان کرد: طرح آگاه سازی دانش آموزان مدارس نیز توسط بهزیستی طی سال ۹۴ در شهرستان اراک اجرا شد و سال ۹۵ در تمامی شهرستان های استان به اجرا درآمد .

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح امسال نیز در استان دنبال می شود، یادآور شد: طرح ارتقای رفتار مدنی یکی از طرح های موفقی است که طی دو سال گذشته در استان به اجرا درآمده و هدف آن آشنایی کودکان پیش دبستانی و دانش آموزان با رفتارهای اجتماعی است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: دفتر پیشگیری از معلولیت، دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دفتر مشاوره و امور روانشناسی و دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد، چهار دفتری هستند که زیر نظر معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی فعالیت می کنند

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز